Program rada za potencijalno darovitu djecu


PROGRAM RADA ZA POTENCIJALNO DAROVITU DJECU PREDŠKOLSKE DOBI DJEČJEG VRTIĆA PLOČE

U ranoj dobi djeca iskazuju uglavnom potencijalnu darovitost koja se još ne očituje u potpunosti kao zrela, produktivna darovitost. Stoga je iznimno važno u ranom djetinjstvu svoj djeci, pa tako i darovitoj, osigurati što stimulativnije okruženje.

Darovitu djecu najlakše je uočiti kroz usporedbu s vršnjacima. Kao darovita, trebaju se izdvajati djeca koja mnoge stvari rade brže, uspješnije i drukčije od svojih vršnjaka i koja u tome imaju bolja i viša postignuća.

Darovito dijete predškolskog uzrasta ima neke posebne potrebe u odgoju i obrazovanju koje proizlaze iz njegovih specifičnih osobina:

  • potreba za kontaktiranjem s vršnjacima prema kronološkoj dobi,
  • potreba za kontaktiranjem s vršnjacima prema intelektualnoj dobi,
  • potreba za neovisnošću u učenju,  potreba za izazovima sve do točke moguće pogreške,
  • potreba za širokim programom kojim se potiče cjelokupni razvoj djeteta

U njemu se odgojno–obrazovni proces usmjerava na dijete kao aktivnog sudionika tog procesa te stvaranje pozitivnih socijalnih odnosa u kvalitetnom okruženju u vrtiću, kao mjestu cjelovitog razvoja, odgoja i učenja djeteta.

Osiguranje dobrobiti za potencijalno darovito dijete ostvaruje se na osobnoj, emocionalnoj i tjelesnoj razini, na obrazovnoj i na socijalnoj razini, promičući vrijednosti znanja, identiteta, humanizma i tolerancije, odgovornosti, autonomije i kreativnosti. koje se potiču i osnažuju u predškolskim ustanovama: komunikacija na materinjem jeziku, komunikacija na stranim jezicima, matematičke i prirodoslovne kompetencije, digitalne, socijalne i građanske kompetencije, učenje kako učiti, inicijativnost i poduzetnost, te kulturna svijest i izražavanje.

Kroz Program rada s potencijalno darovitom djecom poticat će se razvoj navedenih kompetencija među djecom sličnih interesa i sposobnosti uz individualiziran rad s potencijalno darovitom djecom.