Izgubljena ovca
20. prosinca 2012.
Projekt VODA
25. svibnja 2013.

Vremenski odnosi kroz fotografske sekvence

PEDAGOŠKA GODINA: 2012./2013.
PROJEKT: VREMENSKI ODNOSI KROZ FOTOGRAFSKE SEKVENCE
SKUPINA: JASLICE
ODGOJITELJICE: SNJEŽANA MERDŽAN I ANITA DOMINIKOVIĆ

Zadaci projekta

  • Kroz osjetilno – spoznajne aktivnosti poticati djecu na istraživanje
  • Kroz suradničke odnose razvijati socijalne vještine
  • Poticati vještinu međusobnog slušanja i traženja pomoći
  • Kroz aktivnosti „to mogu sam“ jačati samopouzdanje djeteta
  • Poticati razvoj fine motorike

Tijek projekta

Prirodnom potrebom malog djeteta za istraživanjem i učenjem osjetilima, različitim vrstama materijala u sigurnim uvjetima ušli smo u projekt „Jučer, danas, sutra“. Cilj je bio približiti maloj djeci jasličkog uzrasta apstraktne i njima zbunjujuće pojmove računanja vremena. Nakon prvog dana podsjećali smo se što smo radili jučer. Prvi dan smo izišli u šetnju te u malom pješčaniku skrili oblutke koje smo prethodno sakupili. Djeca su pomoću plastičnih posudicapokušala pronaći skrivene oblutke.

Slijedeći, drugi dan te iste oblutke bojili smo u 4 osnovne boje.

Treći dan započeli smo pričom o tome što smo radili jučer te nastavili aktivnostima kao što su: istraživanje opipom oblutaka različitih veličina i oblika, uspoređujući tako teksturu i oblik.

Nakon toga podijelili smo se u manje grupe. Jedna grupa je gradila cestu, a druga za stolom autoput PLOČE - ZAGREB. Djeca su prilikom svih aktivnosti lijepo surađivala. Sve aktivnosti smo slikali te poslije uz fotografije pričali o onome što smo radili i lsgali fotografije po redoslijedu događanja.

Projekt smo zbog interesa djece nastavili i dalje. Bojali smo kamenčiće, razvrstavali u veće i manje posudice, gradili kućice, naš vrtić, uspoređivali smo rane vrste materijala sa kamenom: papir, plastiku, vunu... Upoznali smo pojam toplo – hladno u igri „Vrući i hladni kamen“. Proširili smo svoj riječnik, ojačali komunikaciju i samopouzdanje. U takmičarskoj igri „Tko će prije prenijeti kamen do košarice?“ htjela su sudjelovati sva djeca. Strpljivo su čekala svoj red. Putem fotografija može se uočiti velika zainteresiranost djece za sve ponuđene aktivnosti. Na kraju smo od obojanih oblutaka napravili taktilni memory – male ribice. Starija djeca u skupini svakodnevno su ih tražila za igru, a ribice su dobile i svoja imena.

Kroz projekt smo pojačali suradnju s roditeljima, a u skupini smo uočili suradničko ozračje.

ped.god. 2012. / 2013.

Prirodnom potrebom malog djeteta za istraživanjem i učenjem osjetilima, različitim vrstama materijala u sigurnim uvjetima ušli smo u projekt „Jučer, danas, sutra“