Ljudsko tijelo
9. studenoga 2012.Vremenski odnosi kroz fotografske sekvence
4. veljače 2013.Izgubljena ovca
PEDAGOŠKA GODINA: 2012./2013.
PROJEKT "IZGUBLJENA OVCA" - DJEČJI VRTIĆ PLOČE:
SKUPINA: MJEŠOVITA S INTEGRIRANIM VJERSKIM ODGOJEM – «ANĐELI»
ODGOJITELJICA: ZDENKA ŽDERIĆ
Tema projekta
Bliži nam se najveći kršćanski blagdan Uskrs, a tema dobrog pastira približava djeci ljubav i brigu Boga za svakog čovjeka. Dobri pastir bezuvjetno voli i spreman je dati život za svoje ovčice.
Cilj projekta
Zadovoljiti djetetovu najdublju potrebu za ljubavlju; jačati osjećaj povjerenja, pripadnosti i bezuvjetne ljubavi uz Dobrog pastira
Mjesto provođenja
Soba dnevnog boravka, seosko domaćinstvo..Suradnici
Roditelji, stručna služba, ravnateljicaZadaci projekta
Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem i ljubavlju te na temelju iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu
- odgajati dijete za odgovorno ponašanje u svijetu koji ga okružuje
- razvijanje osjećaja povjerenja, zahvalnosti i suradnju s bližnjima
- približiti i uočiti razliku između pravilne i nepravilne prehrane
PLAN PROJEKTA:
-
TJELESNI I PSIHOMOTORNI RAZVOJ:
- prikupljanje (sličice životinja, razni materijali: vuna, pamuk…)
- izrada ( ovaca i Dobrog pastira od različitih materijala)
- izrada slikovnice
- izrada križaljki
- izrada plakata
- likovna aktivnost: maketa zelene poljane – tehnika: kaširanje
- izrada ovčica
-
SPOZNAJNI RAZVOJ
- pronađi skrivenu ovcu
- brojanje: koliko ima ovčica u ovčinjaku?
- pripovijedanje biblijskog teksta
- posjet seoskom domaćinstvu – promatranje ovčica
- gledanje projekcija – slajdovi
-
SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ
- govorno – misaone aktivnosti (čija je ljubav bezuvjetna . tata, mama, Bog..)
-
GOVOR, KOMUNIKACIJA, IZRAŽAVANJE I STVARANJA
- zagonetke: ovca, tor, pastir, vuna…
- recitacije
- psalam 23 – Gospodin je pastir moj…
- dramatizacija – malo kazalište: pastir i ovca
Tijek projekta
Uvodu u projekt prethodio je razgovor o emocijama: sreća, tuga, strah, ljutnja.. Kako se ponekad osjećamo pokazivali smo izrazima lica i riječima.
Odgovori na pitanje:»Čega se bojimo i kako se tada osjećamo?»
- Marin:
- «Ja čvrsto zagrlim mamu i tatu da me zaboli.»
- Rita:
- «Ja se bojim kada sam sama.»
- Marin P.:
- «Najsigurnije se osjećam uz mamu, tatu i Boga.»
Slijedilo je pripovijedanje biblijskog teksta DOBRI PASTIR, onaj koji se brine za svoje stado i nikada ga ne napušta, a ako bi se slučajno koja ovčica izgubila tražio bi je sve dok je ne bi našao. U daljnjem radu koristila se slikovnica OVCA SE IZGUBILA – IZGUBLJENA OVCA.
Projekt je nastavljen sakupljačkim aktivnostima. Djeca su donosila sličice životinja, prisjetila su se što znaju o domaćim životinjama, a posebno su «obradila» njima interesantnu životinju za ovaj projekt – OVCU. Odgovarajući na mnoga pitanja: kako izgleda, čime se hrani, kako se glasa, kako se zove njena livada, tko je to PASTIR. Potom su izrađivali ovčice od različitih materijala: vune, vate, papira… Tehnikom kaširanja napravili su pašnjak. zajedno s odgojiteljicom modelirali su izgled pašnjaka. Papir je nanošen u nekoliko slojeva pa su djeca svako jutro provjeravala je li se prethodni sloj osušio i mogu li nastaviti dalje. Izrađene ovčice od vate rasporedili su po pašnjaku, a svaka je ovčica imala svoje ime. Od različitih materijala napravljen je Pastir.
Djeca su često navraćala u vjerski kutić i spontano se igrala ovčicama.
Na postavljeno pitanje: kako bi se osjećao na mjestu izgubljene ovčice, odgojiteljica je dobila zanimljive odgovore:
- Marin P. :
- «Ja bih stajao na mjestu dok me pastir ne nađe.»
- Mihaela:
- «Ja bih tražila pastira.»
- Rita:
- «Jako puno bih se bojala i žalila bih za ovčicama (prijateljicama).»
- Filip:
- «Ovčica je shvatila da je pogriješila i da nije trebala otići, osjećala je strah.»
- Mihaela:
- «Prepala se kada je zapela u trnju da je ne bi pojeo vuk i da ne upadne u neku rupu.»
Tijekom sljedećih dana djeca su ponavljala priče, dodavala travu u ovčinjak da ovčice ne budu gladne, brinuli se o njima.
Nastajale su slikopriče kojima je ukrašen kutić, izrađivale su se i slikovnice, djeca su sam a smišljala tekst, imena ovčicama, crtežima slijedila tijek priče.
Poseban vizualni doživljaj za djecu bio je prikaz u PTT prezentaciji (slajdovi) – priča IZGUBLJENA OVCA.
U likovnom centru djeca su radila ovčice, napravljen je i poster uz korištenje raznih tehnika.
Planirani posjet seoskom gospodarstvu zbog dugog kišnog perioda i blatnjavog terena morao je izostati i nije ga bilo moguće realizirati.
U međuvremenu, vožnja vlakom do Metkovića pružila je djeci priliku u kojoj su u predjelima sela između Ploča i Metkovića vidjela na poljanama stada ovaca koja pasu.
Vrednovanje aktivnosti:
Tijekom projekta družila su se djeca različite kronološke dobi i pomagala jedni drugima te na taj način razvijala povjerenje, zahvalnost i suradnju.
Djeca su bila prožeta osjećajem iskrenosti, spontanosti i divljanja prema pastiru koji su obilježje njegove vjere.
Roditelji su se aktivno uključili u projekt i u suradnji s njima.
ped.god. 2012. / 2013.
Bliži nam se najveći kršćanski blagdan Uskrs, a tema dobrog pastira približava djeci ljubav i brigu Boga za svakog čovjeka. Dobri pastir bezuvjetno voli i spreman je dati život za svoje ovčice.