usvajanje novih spoznaja o vodi- njenoj vrijednosti, važnosti, njenim svojstvima, upotrebi, štednji i rasprostranjenosti, provođenjem praktičnih aktivnosti – pokusa, istraživanjem pisanih i slikovnih materijala te posjetima
Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem i ljubavlju te na temelju iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu
Tijekom cijelog projekta sadržaje smo dopunjavali raznim sadržajima: pričama, recitacijama, zagonetkama i video zapisima o vodi. Djevojčica Blanka koja vrlo dobro čita, pokazala je veliki interes i ponekad je s velikim zadovoljstvom čitala ostaloj djeci priče koje su im se svidjele.
Slušajući audio zapise zvukova vode u djeci se probudio natjecateljski duh tko će pogoditi više raznih zvukova vode: valovi, kiša pada, vodopad, tuš, vodokotlić, potok, hodanje po snijegu... Veliko veselje i smiješne situacije nastale su kod stvaranja riječi koje u sebi sadrže riječ voda: vodomlat, vodopljušt, vodopljusak, vodospust, vodolom...
Bilo je vrlo veseli i dok su se djeca prisjećala riječi koje u sebi sadrže vodu: vodokotlić, vodenica, vodomjer, vodopad, vodoskok, vodomar, vodena zmija...
Uz govorne aktivnosti, djeca su rado sudjelovala i u likovno izražavanju. Oduševila ih je tehnika „mokro na mokro“ i dugo su se zadržali u toj aktivnosti. Svoj doživljaj priča prenosili su na papir i tako su nastajali veoma zanimljivi crteži koje smo izlagali na panoe.
Tijekom provođenja projekta dosta smo vremena provodili vani. Promatrali smo utjecanje Crne rijeke u more i jezero Birinu. Prošetali smo i do gradske plaže gdje su djeca promatrala more i razgovarala o valovima, boji mora, dubini... Najzanimljivije im je bilo bacanje kamenčića u more. Maja je primijetila zelene alge i rekla: „Fuj, ljigave, zelene alge...“
Prošetali smo i do trajektne luke, promatrali uplovljavanje trajekta , ukrcaj i iskrcaj automobila. Zbog vremenskih prilika ( proljetni kišni period trajao je puno duže nego je očekivano) nismo uspjeli posjetiti Baćinska jezera i ušće Neretve, ali smo djeci putem fotografije približili svu ljepotu koja nas okružuje. Sve aktivnost vezane uz projekt zabilježili smo fotoaparatom.
Veliku pomoć i podršku tijekom projekta pružili su nam roditelji koje smo na roditeljskom sastanku upoznali s projektom. Pomogli su nama kod donošenja fotografija s motivima vode, materijala i sredstava potrebnih za pojedine eksperimente i pokuse.
Zadovoljni smo realizacijom projekta te se nadamo da će djeci stečena znanja i spoznaje koristiti u daljnjem odrastanju.
Projekt smo započeli razgovorom o vodi, njenim svojstvima, vrijednosti, značaju i upotrebi vode te iz izjava vidjeli da djeca posjeduju bogate spoznaje o vodi i agregatnim stanjima u kojima se ona može naći.
Literatura: Enciklopedija za najmlađe „Što sve voda može?“ – Školska knjiga
travanj / svibanj 2013
Projekt smo započeli razgovorom o vodi, njenim svojstvima, vrijednosti, značaju i upotrebi vode te iz izjava vidjeli da djeca posjeduju bogate spoznaje o vodi i agregatnim stanjima u kojima se ona može