Zubi
15. prosinca 2014.
Mali poduzetnici
16. veljače 2016.

Svjetionik


PEDAGOŠKA GODINA: 2014./15. god
PROJEKT :„ SVJETIONIK “ - DJEČJI VRTIĆ KOMIN
SKUPINA: MJEŠOVITA SKUPINA GUSARI
ODGOJITELJICA: ŽELJANA RADONIĆ

Cilj projekta

Širenje spoznaja djece o svjetionicima.

Zadaci projekta

  • upoznavanje djece s pojmom i ulogom svjetionika,
  • razvijati spoznaje o brizi svjetionika,
  • stjecati iskustva istraživanjem odnosa i veza među svjetionicima i brodovima.

PLAN PROJEKTA:

Tjelesni i psihomotorni razvoj:

  • izrada dviju velikih maketa svjetionika (rezanje, kidanje, kaširanje, nizanje...),
  • izrada malih maketa svjetionika (modeliranje tijestom),
  • izrada svjetionika od različitih vrsta kocaka i kutija (nizanje)
  • prikupljanje kamenčića u blizini vrtića,
  • igre: Svjetionik od papuča, Kasno navečer.

Socio-emocionalni razvoj i razvoj ličnosti:

  • - razvoj pozitivnih stavova prema svjetionicima i zanimanju svjetioničar,
  • - razvoj suradništva među djecom, roditeljima i prijateljima vrtića (prikupljanje literature, potrebnog materijala za likovni centar, razmjena informacija i ideja

Spoznajni razvoj:

  • posjet svjetioniku,
  • promatranje knjiga, slika i fotografija (uočavanje sličnosti i različitosti među svjetionicima),
  • stjecanje iskustva istraživanjem odnosa i veza među brodovima, svjetioničarima i svjetionicima,
  • stjecanje iskustva istraživanjem odnosa i veza među brodovima, svjetioničarima i svjetionicima,

Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:

  • priče: Osamljeni svjetionik, Drvo svjetlosti, Karolina na moru, Svjetionik,
  • recitacija: Svjetionik,
  • zagonetka: Pali se, gasi se, radni list: Brodom do svjetionika,
  • stvaralaštvo: izražavanje na temelju pročitanog, viđenog i doživljenog,

Poticaj za izbor teme projekta bio je razgovor djece.


Matija
„Svjetionik je pokvaren i zato se stalno gasi, pali.“
Marin
„Ja ću uć u svjetionik i popravit ću ga.“
Dea
„Šta je to svjetionik? Nisam ga nikad vidila.“

Činjenica da se u našem malom mjestu nalaze tri svjetionika, a većina djece ne znaju ništa o njima, potaknula nas je na istraživanje. Roditelje sam obavijestila o pokretanju projekta i zamolila ih da nam se pridruže u prikupljanju potrebnog materijala, literature, ideja i sl.

Miro je u vrtić donio sliku na kojoj on i djed stoje pored svjetionika. Bio je iznenađen kada su mu roditelji rekli da je svjetionik građevina koju on svakodnevno susreće i od malena naziva „feral“

.

Naša kuharica nam je donijela svoj mali, drveni svjetionik. Neki su pomislili da je to dvorac od Zlatokose, ali pristizala su i druga objašnjenja:

Marin
„Tribamo ovaj svjetionik privezat za struju, uključit i vidit je li radi.“

Nakon što smo uz pomoć roditelja prikupili dovoljno materijala, započeli smo s izgradnjom maketa svjetionika. U tome su nam najveća inspiracija bile prikupljene fotografije. Makete su pobudile maštu i razne igre.

Ivano
„Pokvarilo se svitlo na svjetioniku i zato je brod udarija u njega. Više ni jedan brod nije zna di triba vozit.“

Kada se spustila noć,ugasili smo svjetla, uživali promatrajući bljeskanje svjetlosti s makete svjetionika i pjesma je krenula:

„Kasno navečer mali brod se kreće.
Hajdemo dječice do svjetionikove svijeće.“

Kapetan je budio jednog po jednog putnika koji se tada ukrcavao u „brod“. Plovidba je bila ugodna i bezbrižna zahvaljujući svjetioniku.
Nametnulo se pitanje: „Što ćemo ako nam se pokvari svjetlo na svjetioniku?“

Stiglo je vrijeme da dogovorimo susret sa svjetioničarem. Svjetioničar Dragan Prgomet nas je dočekao pored svjetionika Gornje selo. Ispričao nam je svoja svjetioničarska iskustva, a djeci je najveću pozornost privukla priča o svjetioniku izrađenom od jaja. Matija je zatražio od svjetioničara alat kako bi popravio svjetlo. Želio je da svjetionik svjetli i po danu, a ne samo po noći. Svjetioničara smo iznenadili maketom, a on nam je posudio svoju literaturu i poklonio sliku svjetionika. Puni dojmova vratili smo se u vrtić i doživljaje viđenog prenijeli na papir.

Projekt svjetionik trajao je dva mjeseca, a djeci je pružio uvjete za istraživanje, aktivno sudjelovanje, otkrivanje uzročno-posljedičnih veza te djelovanja čovjeka u prirodnoj i društvenoj sredini. Kroz igru, priče, likovne i dr. aktivnosti djeca su otkrivala načela rada, zakonitosti i podjele uloga i zaduženja u timskom radu. Ovim projektom djeca su stekla znanja o važnosti svjetionika koje svakodnevno susreću na putu do vrtića, a izgled građevine pobudio je maštu, domišljatost u izražavanju.

ped.god. 2014. / 2015.

Činjenica da se u našem malom mjestu nalaze tri svjetionika, a većina djece ne znaju ništa o njima, potaknula nas je na istraživanje.