Svjetionik
15. svibnja 2015.
Put oko svijeta
19. srpnja 2017.

Mali poduzetnici


PEDAGOŠKA GODINA: 2015./16. god
PROJEKT :„ MALI PODUZETNICI“ - DJEČJI VRTIĆ KOMIN
SKUPINE:MJEŠOVITE “LAĐARI” i "GUSARI"
ODGOJITELJICE: MAJA MEDAK, ŽELJANA RADONIĆ I MANUELA BATINOVIĆ

Cilj projekta

Stjecanje iskustva o uzročno-posljedičnim vezama (uočavanje uvjeta u kojima se nešto mijenja).

Zadaci projekta

  • Razvoj poštovanja pravila i dogovora.
  • Razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema okolini i društvu.
  • Stjecanje iskustava o društvenoj sredini.
  • Razvoj sposobnosti uočavanja odnosa i veza među ljudima.
  • Razvoj dječje kompetencije - inicijativnosti i poduzetnosti.
  • Shvaćanje smisla novca, štednje.

Projekt Mali poduzetnici pokrenut je željom djece za kupnjom nove dječje kuhinje. Ova želja se proširila na dvije odgojne skupine. Započeli smo s proučavanjem literaure o razvoju poduzetničke kompetencije djece, te prikupljanjem poduzetničkih ideja djece, roditelja, stručne službe i drugih prijatelja vrtića.

Vođeni činjenicom da dijete spoznaje sebe i svijet oko sebe praktičnim djelovanjem i interakcijom sa sredinom koja ga okružuje, organizirali smo Božićnu prodajnu izložbu. Dječju domišljatost u izražavanju iskoristili smo kod izrade ukrasa. Roditelji i centralni vrtić su pomogli prilikom prikupljanja materijala s kojim smo kroz radionice s roditeljima i svakodnevne aktivnosti s djecom iskoristili za izradu ukrasa. Djeca su privukla kupce pjevanjem božićnih pjesama, ali i ljubaznošću prilikom prodaje. Proizvodi nisu imali cijenu i svatko je mogao dati ovisno o svojim mogućnostima. Mještani su senzibilizirano sudjelovali.

I.M. je zaključio: „Čim smo upalili prskalice i počeli pivat, više je ljudi dolazilo do našeg štanda.“
D.D. je imala novu ideju: „Drugi put triba prodavat isprid kafića. Tamo ima više ljudi.“
Dijete čija mama radi u trgovini se dosjetilo da organiziramo trgovinu u vrtiću. Pokrenuli smo akciju prikupljanja raznih potrepština za otvorenje. Djeca su se dosjetila da mogu izraditi novce, račune i cijene od papira.
I.Š. je izrađivala novčanice s omiljenim likom iz crtića, Malcem.
M.M. je imao svoju predodžbu o vrijednosti novčanice: „ Tete, imam tanke novce.“

Kroz svakodnevnu igru djeca su usvajala pojmove oduzimanja, zbrajanja, količine, brojenje, lijepo ponašanje i mnoge druge.
D.D. je izrada kovanica pomogla da savlada razliku među brojevima 6 i 9.
M.M. odnosi kutiju keksa i govori: „Nije pošteno vraćat u trgovinu.“
A.D. je odlučio dati otkaz kako bi promijenio zanimanje: „Dajem otkaz da mogu gledat lopove i zvat policiju.
M.M.: „ Ne triba nam zaštitar kad imamo kamere.“
I. je zaključio da treba obaviti razgovor i zaposliti novog trgovca.
T.K.: „Moja mama ide u trgovinu kupit slatko i kad ide platit od tete dobije još novaca.“
Svakim danom je rastao broj artikala pa se pojavila potreba za skladištenjem, a s tim i za zapošljavanjem skladištara. Ispred vrtića djeca su sakupljala šišarke i „prodavala“ ih kao sredstvo za potpalu.

Donešena su i neka pravila: L.V. je donio zakon da svatko tko uđe u trgovinu mora nešto kupit.
M.D. je napravio natpis otvoreno – zatvoreno i odobravao ulazak kupcima samo dok piše „otvoreno“.
L.Š. je odobrio plaćanje putem kartica.
M.Š. se dosjetio da kod kuće ima Štedislava te da zaradu možemo dati njegovom Štedislavu.

Kako se bližio Uskrs, djeca i roditelji su rado sudjelovali na Uskrsnom sajmu. Ovaj put je naš prodajni stol je bio mnogo bogatiji, pa je i zarada bila veća. Dogovorom smo odlučili da dio prikupljenog novca darujemo u dobrotvorne svrhe, a s ostalim smo novcem kupili kuhinju, medalje, potrošni materijal i didaktičke igračke.

Kada je stigla kuhinja djeca su bila sretna i ponosna. M.M.: „ Hoće li kuhinja ići u sobu Lađara ili Gusara? Tribat ćemo izvlačit papirić, pa šta ispadne.“
D.D. : „Svi smo je zaslužili. Opet ćemo radit i kupit kuhinju za drugu sobu.“
M.D. je zaključio: „Lako je kupit, ali nije lako zaradit.“

Vrednovanje aktivnosti:

Djeca su pokazala svoju poduzetnost naučivši određene vještine kao što su: odlučnost, upornost, samoinicijativnost, samodisciplina, komunikacija, analiziranje, organiziranje, stvaranje novih vrijednosti, sklonost unošenja novih promjena i prihvaćanje odgovornosti za vlastite postupke. Zahvaljujući stečenim vještinama ostvaren je cilj: poboljšanje uvjeta u vrtiću, ali i želja za novim poduzetničkim poduhvatima.

ped.god. 2015. / 2016.

Projekt Mali poduzetnici pokrenut je željom djece za kupnjom nove dječje kuhinje.