Drveće našeg kraja
14. svibnja 2014.
Čaj kao ljekoviti napitak
20. studenoga 2015.

Drveće našeg kraja


PEDAGOŠKA GODINA: 2014./15. god
PROJEKT : PRAVO NA OBRAZOVANJE - DJEČJI VRTIĆ STAŠEVICA
SKUPINA: mješovita + predškolska + PV Staševica
ODGOJITELJICA: SEKA GNJEČ

Cilj projekta

omogućiti djeci razumjevanje značenja prava djece na obrazovanje

Zadaci projekta

  • objasniti prava na obrazovanje
  • omogućiti razumijevanje prava na obrazovanje
  • usvajanje i njegovanje temeljnih humanih vrijednosti ( pravednost, suosjećanje, pomaganje)

PLAN PROJEKTA:

Tjelesni i psihomotorni:

  • prikupljati stare knjige
  • izrezivati slova i brojeve
  • razvrstavati i lijepiti slova i brojeve
  • pisati na ploči kredom
  • izlagati i objašnjavati svoje radove
  • objašnjavati radove na izložbi
  • igrati se učitelja
  • igrati se škole
  • igrati se u krugu
  • posjetiti školu
  • izraditi kasicu
  • izrađivati slovaricu
  • izrađivati matematičku slikovnicu
  • prikupljati kune za obrazovanje djece u Africi

Spoznajni ravoj:

  • razgovarati o pojmu-obrazovanje-
  • razgovarati s bakom Marijom
  • razgovarati s učiteljicom
  • učiti priču: „Batu tata“
  • učiti recitaciju: „ Bit ću kad narastem“
  • razvrstavanje brojeva i slova
  • igrati igre pamćenja( slova i brojevi)
  • objašnjavati radove na izložbi
  • postavljati pitanja i tražiti odgovore
  • razgovarati s djecom iz škole (braćom i sestrama iz osnovne škole, srednje škole ili fakulteta)
  • razgovarati s –prvašima-
  • gledati CD o Africi
  • izrađivati slovaricu
  • izrađivati matematičku slikovnicu

Socio-emocionalni razvoj:

  • igrati se učitelja
  • objašnjavati radove na izložbi
  • posjetiti školu
  • ugostiti djecu (braću i sestre) iz osnovne škole, srednje škole ili fakulteta.
  • gledati CD o Africi
  • prikupljati kune za školovanje djece u Africi
  • razgovarati o načinu života djece u Africi
  • čitati priču o dječaku iz Afrike: „ Batu Tata“
  • razgovarati sa njihovom budućom učiteljicom
  • razvijati svijest o važnosti obrazovanja , pomaganju
  • uočavanje sličnosti i razlika među ljudima ( u obrazovanju)

Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:

  • razgovarati s bakom Marijom
  • razgovarati s učiteljicom
  • objašnjavati radove na izložbi
  • poticati na postavljanje pitanja
  • poticati i razvijati komunikaciju
  • učiti recitaciju: „ Bit ću kad narastem“
  • prepričavati priču: „Batu Tata“
  • napraviti slovaricu
  • izrađivati matematičku slikovnicu
  • razgovarati s prvašima ( u posjeti vrtiću)
  • razgovarati s djecom iz škole (braća i sestre)
  • ilustracija priče: „ Batu Tata“
  • slikanje: „Bit ću kad narastem“

Ove su pedagoške godine djeca polaznici obveznog Programa predškole integrirana u našu redovitu skupinu. Dolaskom djece u skupinu objasnila sam djeci takav način pohađanja vrtića, a G.M. je postavio pitanje „Zašto mi moramo ići u tu predškolu“. Razgovarajući s djecom o tome uvidjela sam da malo znaju o obrazovanju i da ih puno toga zanima. Tako smo i započeli naš projekt.

Krenuli smo od pitanja „Što je obrazovanje“. L.K. rekla je da to znači ići u školu i učiti. Složili smo se, da se oni sada počinju obrazovati i da to moraju raditi jer je predškola obvezna. Da je tako zaista pokazuje i to što se takav program ne plaća da bi sva djeca mogla dolaziti u vrtić i započeti obrazovanje. Kako bi saznali kako se nekada obrazovalo pozvali smo u vrtić L. prabaku Mariju. Ona nam je pričala o teškom školovanju djece u to vrijeme. Djeci je bilo zanimljivo slušati baku Mariju, a poslije smo uspoređivali kako je bilo tada, a kako je danas.

Razgovarajući o važnosti obrazovanja zaključili smo da učimo da bi mogli raditi neki posao, ali da različiti poslovi zahtijevaju različito obrazovanje, da radimo „da možemo kupiti hranu, odjeću i igračke“, odnosno da se možemo brinuti o svojoj obitelji.

U posjet nam je došao prvi razred sa svojim učiteljem, ugostili smo braću i sestre koji pohađaju osnovnu i srednju školu, a i mi smo posjetili osnovnu školu. Tamo smo se, između ostalog, upoznali i s načinom obrazovanja djece s posebnim potrebama što nas je dovelo do novih pitanja. Stoga nam je u posjet došla učiteljica Vesna koja radi kao asistent u nastavi. Došli smo do zaključka da su sretni svi koji mogu ostvariti svoje pravo na obrazovanje. Tako smo uz naš projekt vezali projekt UNICEF-a „Škole za Afriku“. Pogledali smo CD o problemima obrazovanja u Africi što je pobudilo pozitivne emocije kod djece. Zajedno smo složili kasicu i odlučili prikupiti kune za djecu u Burkini Faso. Kune su već sutradan dospjele u kasicu. Dječak B.B. trudio se svaki put kad bi došao u vrtić donijeti nekoliko kuna. Spomenuli smo i djevojčicu Malalu koja ja dobila Nobelovu nagradu za zalaganje da se ispunjavaju prava na obrazovanje djece u Africi.

Provođenjem projekta djeca su upoznata s činjenicom da imaju pravo na obrazovanje i tko je dužan njihovo pravo ostvariti. Djevojčica L.K. željela je iz redovnog vrtićkog programa prijeći u Program predškole jer ga je smatrala važnijim i najsličnijim školi. Svi zajedno smo prikupljanjem novca poželjeli pomoći djeci u Africi da se školuju.

ped.god. 2014. / 2015.

Ove su pedagoške godine djeca polaznici obveznog Programa predškole integrirana u našu redovitu skupinu.