Promet
20. svibnja 2013.
Igre nekad i sad
22. ožujka 2016.

U zdravom tijelu zdrav duh


PEDAGOŠKA GODINA: 2014./15. god
PROJEKT :„ U ZDRAVOM TIJELU ZDRAV DUH “ - DJEČJI VRTIĆ ROGOTIN
SKUPINA: MJEŠOVITA „VESELI VLAKIĆ“
ODGOJITELJICA: ANGELA GLAMUZINA

Zadaci projekta

  • Stvarati navike vježbanja i razvijati ljubav prema različitim sportovima
  • Zadovoljiti kroz sport moć, slobodu, pripadanje i zabavu
  • Težiti učenju novih tjelesnih vještina
  • Istraživati važnost zdrave prehrane

PLAN PROJEKTA:

Tjelesni i psihomotornI razvoj:

  • razvoj psihomotorički sposobnosti (ravnoteža, koordinacija, snaga, brzina u složenim vještinama)
  • razvoj pokretljivosti i spretnosti pri kretanju (savladavanje prepreka, kretanje sa zadatkom, raznoliki načini kretanja)
  • vježbe za ravnotežu (stajanje na jednoj nozi, hodanje po suženoj površini)
  • razvoj koordinacije i preciznosti pokreta (dodavanje, kotrljanje, hvatanje, gađanje, ubacivanje)

Spoznajni ravoj:

  • razvoj percepcije mirisa, stjecanje iskustva njuhom (miris jela, bilja, voća, povrća)
  • razvoj percepcije okusa (stjecanje iskustva kušanjem zdravog doručka)
  • razvoj prostorne percepcije, stjecanje iskustva kretanjem (pokreti u prostoru, orjentacija)

Socio-emocionalni razvoj:

  • razvoj pozitivnih emocionalnih stanja prema sportu i prehrani (ugodno i opušteno ozračje prilikom izvođenja tjelesnih vježbi te pripreme i konzumiranja zdrave hrane)
  • stvaranje bolje slike o sebi (djetetova uspješnost, sposobnosti i vještine, pohvala kao poticaj za razvoj samopouzdanja)
  • razvoj samovrednovanja (samoprocjena, ustrajnost i natjecateljski duh)
  • razvoj tolerancije (uočavanje i poštovanje različitosti drugih, poštovanje tuđih prava, želja i potreba)

Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:

  • priče: Proljeće Ivana Zečića, Zec i kornjača, Debeli i mršavi, Uvrijeđene cipele, Dobar tek, Vitamini ljepote, Tjelesna i zdravstvena kultura, Mljac, mljac
  • recitacije: Šarena lopta, Sportaš, Djeca rastu, Gimnastika
  • zagonetke: Lopta, Sportaš
  • ankete: Omiljeni sport, Zdrava hrana
  • slikovnice: Volim zdravu hranu, Brinem se za tvoje tijelo, Vježbanje je zdravo
  • igrokaz: Kruška, jabuka, Bijela mrkva, Svibanjska igra
Priča o Ivanu Zečiću koji se pripremao za dolazak proljeća pobudila je razmišljanje kod djece.
Ivano
,,I ja ću vježbati da budem spreman za Dječju olimpijadu.“
Luka
,,Ja ću sigurno ići na Olimpijadu jer sam lani najbolje baca lopticu.“
Marin
,, Za Olimpijadu treba puno vježbati i jesti zdravu hranu. Gita jede zdravu hranu, a ne može brzo trčat.“
Roditelje sam obavijestila o pokretanju projekta i zamolila ih da prikupljaju ideje, zdrave namirnice, sportske rekvizite i sl. Roditelji su prihvatili ideju prikupljanja i konzumiranja zdravih namirnica koje se rijetko nalaze na dječjem jelovniku (bajami, orasi, lješnjaci, suhe smokve, grožđice, cikla, mrkva, sezonsko voće).
Ela
„Meni su se jako svidjele Gitine borovnice i rekla sam mami da ih kupi.“
Ivana
,,Ako ovako jedemo bit ćemo zdravi i pametni.“
Ivano
,,Gita zna puno više od nas. To je zato što jede zdravu hranu.“

Iz obližnjeg vrta dobili smo ciklu i metvicu. Ciklu smo skuhali, a metvicu smo posadili. Okus cikle se nije svidio djeci, ali Nedo je prenio svoje znanje o hranjivim vrijednostima ovog povrća: „Ja kući stalno jedem ciklu i zato imam jaku krv. Dok je metvica rasla djeca su širila svoje spoznaje o ljekovitom bilju što je bio poticaj da osušimo i pripremimo čaj od metvice.

Prvi rekvizit koji smo dobili od roditelja bio je hulahop. Ivano ga je vješto zavrtio što je obeshrabrilo Marina. Marin:,, To je jako teško. Ja to ne mogu.“ Ivano ga je ohrabrio objašnjavajući najlakšu tehniku okretanja što je pridonjelo Marinovu uspjehu, a time i podizanju njegovog samopouzdanja. Petra nije težila pravilnom izvođenju vježbi već se veselo zabavljala bacajući hulahop: ,,Ja se samo igram.“ Za Elu je ovaj rekvizit bio poticaj za vježbanje kod kuće.

Na igralištu vježbali smo skok u dalj. Bartul je opravdavao najlošiji skok djevojčice s posebnim potrebama: ,, Gita je najmanje skočila, ali to nema veze jer je ona drugačija.“ Nika je dodala da ni ona nije puno skočila što je bio poticaj za veselo skakutanje. Nika: ,,Nije pravilno, ali je zabavno.“ Djeca su bila iznenađa Marinim preskakanjem konopa te su je nagradili pljeskom. Oni sa lošijom koordinacijom pokreta i nemogućnosti pravilnog izvođenja nisu shvatili kao neuspjeh već su se nastavili dobro zabavljati.

Šetnja obalom Crne Rijeke potaknula je Bartula na igru ,,Žabica“ on je pokazao prijateljima način bacanja kamenčića u vodu. Petrino bacanje velikog kamena izazvalo je smijeh kod djece, a Petra se zapitala zašto nije bila uspješna poput drugih. Ona je i ovu disciplinu pretvorila u zabavu, a Marija i Ivano organizirali su vježbanje u poslijepodnevnim satima: ,, Samo me zovi priko rike i ja stižem, a ti skupi kamenja.“

Svakodnevno smo trčali oko crkve brojeći krugove i sekunde. Uočili smo napredovanja u brzini što je pružalo motiv za daljnja vježbanja.

Vrednovanje aktivnosti:

Rezultat ovog projekta je zajedničko zadovoljstvo djece, roditelja i mene. Porasla je konzumacija zdravih namirnica i tjelesnih aktivnosti (kod kuće i u vrtiću). Usvojene su nove spoznaje o važnosti kretanja i pravilne ishrane. Kroz svakodnevne sportske aktivnosti i pripreme obroka djeca su zadovoljavala potrebe za razvijanjem mašte, kreativnosti, iskazivanje emocija, a ne strogo nametnutim pravilima što je rezultiralo veselim i razigranim okruženjem.

ped.god. 2014. / 2015.

Dječja rasprava bila je poticaj za pokretanje projekta „U zdravom tijelu zdrav duh“.