U zdravom tijelu zdrav duh
20. svibnja 2015.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Promet


PEDAGOŠKA GODINA: 2012./13. god
PROJEKT :„ PROMET“ - DJEČJI VRTIĆ ROGOTIN
SKUPINA: MJEŠOVITA „VESELI VLAKIĆ“
ODGOJITELJICA: ANGELA GLAMUZINA

Zadaci projekta

  • upoznavanje osnovnih pravila prometa (cestovnog, željezničkog),
  • usvajanje neophodnog i najosnovnijeg znanja, pravila i navika o ponašanju u prometu,
  • obogaćivanje iskustva djece pravilnim predodžbama i doživljajima o svijetu oko sebe.

PLAN PROJEKTA:

Tjelesni i psihomotornI razvoj:

  • razvoj fine motorike šake ( crtanje i izrada prometnih sredstava, izrada memorija kartice, izrada makete semafora),
  • razvoj koordinacije preciznosti u uporabi predmetima - grupiranje,razvrstavanje, umetanje u kutije, kidanje papira – mozaik automobil,
  • razvoj psihomotoričkih sposobnosti u složenim vještinama (vožnja dječjim autićima, tačkama, romobilima i biciklima.)

Spoznajni ravoj:

  • razvoj prostorne percepcije, stjecanje iskustva kretanjem (posjet Željezničkoj postaji Rogotin i željezničkom prijelazu, promatranje prometnih vozila ispred našeg vrtića),
  • stjecanje iskustva i spoznaja o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini (bilježenje i zapažanja boja na semaforu).
  • razvoj sposobnosti rješavanja problema (podjela uloga i zaduženja u timskom radu – policajac, pješak, vozač, anketa – Iskustvo u prometu ).

Socio-emocionalni razvoj i razvoj ličnosti:

  • razvoj dječje kompentencije (pridržavanje dogovora u igri Raskršće),
  • razvoj samovrednovanja (samoprocjena: uspješno sam sudjelovao u prometu ili nisam),
  • razvoj suradništva u skupnom radu (prikupljanje potrebnog materijala za kutić Promet.

Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje:

  • razvoj jezika, bogaćenje rječnika, razumijevanje i korištenje novim riječima za predmete, pojave, radnje:
    • priče: Lopta trči ulicom, Plavi bicikl, Pješački prijelaz, Plava kutija;
    • zagonetke: Zebra, Svjetionik, Semafor;
    • igrokaz: Mak, Med, Medvjedić;
    • recitacije: Semafor, Lokomotiva, Promet;
  • razvoj glazbenog pamćenja
    • pjesme: Putujemo, putujemo, Prometnik, Semafor, Poštujte naše znakove
  • razvoj likovne invencije (domišljatost u izražavanju – tračnice, ulice, točkovi, izrada policijske palice),
Izrađujući policijsko auto za maškare djeca su razgovarala o ulozi policajca.
Frane
“Policija lovi lopove po ulicama.“
Duje
„Moj tata je policajac, ali ne lovi lopove, već na granici pregledava automobile.“
Marin B.
„Moj tata je policajac koji radi na cesti.“
Iskoristila sam situaciju izlaska iz vrtića kada djeci prijeti opasnost od velikih kamiona i blizine željezničke pruge da usvojimo pravila ponašanja u prometu.
Gabrijel
„Moja kuća je blizu magistrale. Mama radi preko puta i kad želim ići do nje uvijek pozovem baku da me preveze do mame. Jako se bojim brzih kamiona i velikih cisterni.“
Gigo
„Ja svaki dan idem do vrtića magistralom. Mama mi stalno govori da moram biti pažljiv i da trebamo hodat jedno iza drugog.“
Petar
„ Vozio sam biciklo ispred svoje kuće, a kamion je vozija brzo, a ja nisam uspija stati nego sam pa u draču i cili se izgreba.“
Iva
„Ja se često vozim s tatom na skuteru kad idem iz vrtića i napomenem tati da moramo staviti kacige. Moj tata ne poštiva pravila.“

Ovaj razgovor potakao me je na proširivanje spoznaja o ulozi policajaca u prometu. Dogovorila sam se s djecom da osmislimo kutić Promet. Obavijestili smo roditelje ističući da su oni uzori vlastitom djetetu u načinu usvajanja pozitivnih navika ponašanja u prometu.

  • Izrađivali smo veliko raskršće, označavamo pješački prijelaz izrezan od traka papira, semafor, prometna vozila, prometne znakove u čemu nam pomažu roditelji. Ova aktivnost je potakla djecu na domišljatost u izražavanju i osmišljavanje novih igara (podjela uloga: pilot, vozač, pješak, policajac).
  • Na panou smo iscrtavali naš vrtić, cestu, željezničku prugu i djecu koja idu u vrtić. Za vrijeme izrade panoa naglašavali smo važnost pažljivosti prilikom izlaska iz dvorišta vrtića (pogledati lijevo i desno), ne približavati se željezničkoj pruzi koja nije zaštičena ogradom
  • U svakodnevnim igrama djeca uočavaju potencijalne opasnosti u cestovnom prometu (svrha pješačkog prijelaza, semafora, uloga policajca i sl.
  • Vodili smo razgovore u kojima djeca iznose svoja iskustva.

Vođena dječjim izjavama obratila sam pozornost na poštivanje pravila u prometu za vrijeme vožnje automobilima, biciklom, te sam u goste pozvala Nikolu Glamuzinu – predavača u Auto-škola Žabac. Iako je susret bio vremenski kratak djeca su postavljala zanimljiva pitanja.

  • Duje: „Ako se vozim isprid svoje kuće na maloj cesti moram li imati kacigu?““
  • Josipa: „Trebaju li se djeca na zadnjem sjedištu vezat?“

Predavač je upozorio djecu da tijkom vožnje ne proviruju kroz prozor, ne naslanjaju se na vrata, sjede na svojim mjestima uvijek zavezana sigurnosnim pojasom. Vožnju vlakom Zeko-expressom iskoristili smo za posjet željezničkoj postaji te se upoznali sa načinom reguliranja prometa. Prometnik vlakova strpljivo je odgovarao na brojna pitanja djece i dozvolio Frani da označi polazak vlaka iz Ploča. Pridržavali smo se upozorenja koja smo dobili od prometnika vlakova.

Kako bi što vjerodostojnije uočili važnost pravilnog prelaska željezničke pruge obišli smo prelaz između Komina i Rogotina te se upoznali sa znakovima upozorenja na prelazu.

Naša iskustva u prometu svakodnevno smo bogatili i proširivali čitajući priče, usvajajući recitacije, rješavajući križaljke, izađujući memori kartice, učeći pjesmice, likovno se izražavajući.

Djecu je najviše dojmio posjet policajca Slavena Grgurinovića. Na dvorištu vrtića iscrtali smo veliko raskrižje, podijelili uloge te uživali u igri.

Vrednovanje aktivnosti:

Djeca su usvojena znanja i vještine provjerila kroz simulaciju prelaska ceste te pokazala važnost pravilnog ponašanja u prometu i što lakšeg samostalnog snalaženja.

ped.god. 2012. / 2013.

Razgovar o ulozi policajca potakao me je na proširivanje spoznaja o ulozi policajaca u prometu.