Program za djecu s poteškoćama – aktivnosti u srpnju 2020.

Tjelesne aktivnosti za srpanj, 2020.
29. srpnja 2020.
Informatika – aktivnosti za srpanj 2020.
14. kolovoza 2020.

srpanj, 2020.


Ljeto je stiglo i djeca su na „godišnjem odmoru“. Međutim, vrijedna odgojiteljica Sanja Dodig pripremila je niz aktivnosti koje djeca mogu odraditi i kod kuće. Nadamo se da ćete se dobro zabaviti!


1. CESTA DODIRA

Potrebno:

Prostirke na koje je ugodno stati, kao što su

  • Komadi tepiha
  • Veliki komadi baršuna, satena, šifona, samta
  • Ovčja vuna
  • Tanke spužve od pakiranja
  • Poplun od paperja, prekrivači za krevet, frotirski ručnici
  • Jastučnice napunjene krupnim zrnima, košticama ili grahoricama
  • Spužve s izbočinama
  • Veliki komadi plastificiranih omota sa zračnim mjehurićima
  • Kartonska kutija za držanje prostirki

Opis:

Neka dijete skine cipele ili čarape. Posložite prostirke u velikom krugu. Za početak, postavite prostirke blizu jednu pokraj druge. Kad dijete postane sigurno, razmaknite ih da biste potaknuli istezanje i preskakivanje. Dijete može hodati, skakati preskakivati-naprijed, nazad i postrance – s jedne prostirke na drug. Može leći na pod i valjati se ili puzati preko cijelog kružnog puta.

Cilj aktivnosti:

Pritiskivanjem stopala, dlanova i tijela na površine različitih materijala razvija dijete razvija svjesnost dodira i razlikovanje. Prosuđivanjem udaljenosti između jedne i druge prostirke poboljšava se pažnja, motoričke vještine oka i ruke te vizualno-prostorno prepoznavanje. Prelaženjem s jednog materijala na drugi  dijete vježba održavanje ravnoteže i kretanje, propriocepciju, kinesteziju i motoričko planiranje.




2. VOLIM SE GIBAT, GIBAT

Priprema:

  • Napravite prostora u kući ili idite na otvoreno

Opis:

  • Pitajte dijete što sve možemo raditi kad smo sretni. Otpjevajte pjesmu „Kad si sretan“. Da bi bilo zabavnije djetetu skačite i koračajte pored djeteta. Nakon nekoliko stihova, pitajte: „Imaš ti neke prijedloge za drugačija gibanja?“ Ako Vam dijete može reći svoju zamisao, recite: „Pokaži mi“. Ako Vam ne može reći, a ne zna pokazati, pomozite mu da postavi tijelo za puzanje poput mačke i neka počne. Ako je previše ukočeno da biste ga naveli na igru, recite: „Vidim da trepćeš (klimaš glavom, mičeš prstima). „To je tvoja ideja? Idemo to napraviti“

Cilj aktivnosti:

  • Mijenjanje položaja glave, ritmično kretanje, pregibavanje i ispružanje, premještanje težine i korištenje obiju strana tijela, kretnje su koje pomažu razviti vestibularno osjetilo. Kretanje u prostoru potiče vizualno-prostorno prepoznavanje. Slijeđenje uputa poboljšava slušanje, svjesnost o tijelu i pažnju.



3. HULAHOP OBRUČI

Priprema:

  • hulahop kolutovi, jedan po osobi (ako ih nemate, na tlu nacrtajte kredom), snimka glazbe koja ima duge pauze.

Na tlu posložite u krug hulahop kolutove. Po jednog za svaku osobu. Dok svira glazba, svi se kreću u velikom krugu u istom smjeru od jednog do drugog koluta. Kad glazba stane, dijete treba naći jedan kolut i stati unutar njega. U redu je ako dijete stane i u drugi kolut, a ne onaj s kojim su počeli igru.

Djeca još mogu ići u krug od koluta do koluta; stupiti u najbliži kolut kad glazba stane, skakati iz koluta u kolut, preskakivati (sunožno) iz koluta u kolut, hodati natraške.

Cilj aktivnosti:

  • obraćanje pozornosti na početak i kraj glazbe poboljšava slušno prepoznavanje, procjenjivanje udaljenosti između koluta razvija slušno-prostorno prepoznavanje i usmjerenost, kretanje u krug poboljšava stupnjevanje kretanja, ravnotežu, motoričko planiranje, kinesteziju i druge funkcije vestibularnog i proprioceptivnog osjeta, dok skakanje u kolute potiče bilateralnu koordinaciju.



4. KUTIJA IZNENAĐENJA

Priprema:

  • Kutija s poklopcem
  • Drvene kvačice
  • Vodene boje

Opis:

  •  Zajedno s djetetom uživajte u bojanju kutije i kvačica. Potrebno je zakačiti kvačice iste boje na odgovarajuću stranicu.

Cilj aktivnosti:

  • Dijete uči boje, stječe iskustvo rješavanja problema na osnovu jednog kriterija. Ova aktivnost potiče i razvoj fine motorike ruke.