Program za djecu s poteškoćama – aktivnosti u siječnju 2021.

Tjelesne aktivnosti za siječanj 2021.
12. veljače 2021.
Aktivnosti za darovite – siječanj 2021.
12. veljače 2021.

siječanj, 2021.


 

 

Naziv aktivnosti: Senzorna ploča

Cilj aktivnosti: Poticati razvoj taktilne i vizualne percepcije

Opis aktivnosti:

Senzorni sustav djeteta uključuje osjetila vida, sluha, dodira, okusa, mirisa te funkcije kretanja. Upravo sve navedeno može se potaknuti pomoću aktivnosti u kojoj ćemo koristiti senzornu ploču. Prilikom izrade senzorne ploče moguće je koristiti različite materijale. Na dolje prikazanim slikama odgojitelj je koristio sljedeće materijale: filc u boji, spužvastu savitljivu žicu, aluminijsku foliju, sjemenke, pompone. Navedeni materijali su pričvršćeni za kartonsku ploču koja je zamišljena kao zidni poticaj. Navedena ploča usmjerena je poticanju razvoja taktilne percepcije.




 

Naziv aktivnosti: Tjeloglazba

Cilj aktivnosti: Poticati razvoj sposobnosti doživljavanja i izražavanja glazbe

Opis aktivnosti:

Jedan od načina na koji možemo poticati dječje stvaralaštvo jest i tjeloglazba. U navedenoj aktivnosti tijelo se koristi kao glazbeni instrument. Sam proces stvaralaštva je važniji od rezultata stoga ne smijemo sputavati djecu, već im trebamo dopustiti da se slobodno izražavaju putem vlastitog tijela.

Istražujemo koje zvukove može proizvoditi naše tijelo. Na primjer rukama možemo  pljeskati, prstima možemo pucketati, zatim jezik, noge, svaki dio tijela može proizvesti određeni zvuk. Djeca mogu samostalno na taj način stvarati vlastite skladbe.

 

Pripremila: Marina Kuran




Naziv aktivnosti: Gusjenica dugmetarka

Ovaj mjesec smo se malo zabavili gusjenicama. Koristili smo manipulativni materijal  pogodan za razvoj fine motorike, jačanje koordinacije oko-ruka, kao i za učenje oblika i tekstura različitih materijala, boja i drugih pojmova.

Potrebno: Nekoliko trulex krpa različitih boja, svilena traka i dugme.

Na traku sa dugmetom djeca su nizala trulex krpe, kako bi jačali koordinaciju oko-ruka, bolje razumijevali odnose u prostoru, ali i samostalno ovladali osnovnim vještinama oblačenja što doprinosi njihovom osjećaju samostalnosti.

Od djece sam tražila da najprije nanižu sve krpe iste boje, pa da ih naizmjenično slažu po bojama. Oblici koji se nižu mogu biti i od kartona, a mi smo koristili trulex krpe radi lakšeg manipuliranja.

 

Izvor: Zbirka igara i aktivnosti, Nvo Pedagoški Centar Crne Gore, 2016.




Naziv aktivnosti: Umetanje čepova

Potrebno: karton, flomasteri, plastični čepovi različite veličine

 

Na karton sam nacrtala šarenu gudjenicu, te izdubila otvore veličine čepova koje sam pripremila. Djeca su imala zadatak umetnuti čep u pripadajući otvor, od najvećeg do najmanjeg. Aktivnost je spoznajna jer dijete prepoznaje i usklađuje boje, te je istovremeno i vježba za razvoj fine motorike jer dijete mora umetnuti čep, pronaći odgovarajući otvor, uspoređivati veličine.

Gusjenicu smo postavili na svjetleći senzorni stol, te je kontrast bio veći i igra efektnija. Na kraju je većina djece htjela sudjelovati.

Izvor: www.vrtic-kapljica.hr

 




 

Naziv aktivnosti: Igra taktilnim karticama

Taktilne kartice mogu biti igra za jedno dijete ili natjecanje za dvoje  djece, zabavne su, a možemo puno i naučiti.

Taktilni memory je igra koja osim što utječe na razvoj pamćenja, razvija i osjet opipa kod djeteta. Igra se na klasičan način, tražeći dvije identične kartice zatvorenih očiju. Spajali smo i različite površine sa fotografijama ovisno o materijalu od kojeg su načinjene. Tako smo i učili o raznim materijalima (metal, staklo, tkanine…).

Dijete je opipalo površinu svake kartice i uspoređivalo s ostalima ( meko, hladno, hrapavo…).

Taktilne kartice razvijaju vizualnu percepciju, finu motoriku i koordinaciju oko –ruka.

Izvor: terapeut – u- kući.com


Pripremila: Ana Medak




Naziv aktivnosti: Kutija tajni

Uzela sam plastičnu kutiju dovoljne veličine tako da dijete može rukama dohvatiti sve što se u njoj nalazi. Napunila sam je zrncima kukuruza. U to sam stavila sitne predmete tipa spajalicu, oštrilo, gumicu, puzlu, bockalicu, lego kockice…Predmete treba prilagoditi uzrastu djeteta. Ako je dijete veće, predmet treba biti manji. Djetetov zadatak je bio pronaći skriveni predmet. Na ovaj način pruža se taktilna simulacija, a dijete vježba koordinaciju oka i ruke kako bi pronašlo skrivene predmete.




Naziv aktivnosti:  Modeliranje slanim tijestom

Zadatak nam je prvenstveno bio napraviti slano tijesto. Dok su malene ručice mijesile  razgovarali smo o sastojcima koje smo koristili. Slano tijesto je divno sredstvo za izražavanje kreativnosti. Malom djetetu koje je otkrilo slano tijesto svidjet će se mijesiti ,praviti rupe ili gladiti,valjati s pomoću  valjka,izrezivati oblike s pomoću kalupa… Modeliranje je pravi užitak za dijete.


 

 

Pripremila: Sanja Dodig