Program za djecu s poteškoćama – aktivnosti u periodu od 18.5.2020. do 22.5.2020.

Aktivnosti za darovite – period od 18.5.2020. do 25.5.2020.
18. svibnja 2020.
Tjelesne aktivnosti u periodu od 18.5.2020. do 22.5.2020.
18. svibnja 2020.

18.5.2020. do 22.5.2020.


Dragi roditelji,

u nastavku Vam dostavljamo materijale za period od 18.5.2020. do 22.5.2020. godine koje su pripremile odgojiteljice Ana Medak i Ana Marija Hrsto i Sanja Dodig, uz podršku pedagoginje Olivere Medak i psihologinje Edite Mucić Šutić. Odgojiteljice Sanja Dodig, Ana Medak i Ana Marija Hrsto angažirane su na EU projektu naziva “Dječji vrtić Ploče djeci i roditeljima”, oznake UP.02.2.2.08.0040, prema pravilima trajnog Poziva na dostavu projektnih prijedloga UP.02.2.2.08. “Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog sustava i obrazovanja”., iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014.-2020.
Ovo su samo prijedlozi što u ovoj izvanrednoj situaciji pandemije Covid-19 možete svakodnevno raditi s djecom u svojim domovima i pri tom se dobro zabaviti.

Također, molimo Vas da sačuvate dječje uratke. Radove možete fotografirati i poslati na našu e-mail adresu dv.ploce@gmail.com te ih možemo uz Vašu suglasnost objaviti na našoj web stranici.


Mladima bi poručio da se ne daju istjerati tako lako iz djetinjstva, neka budu što dulje tamo, a ako već budu potjerani neka ne zaborave da bi život trebalo urediti tako da on izgleda kao neka igra.     

Z. Balog


Draga djeco!

i ovaj tjedan smo vam pripremili zanimljive aktivnosti uz koje ćete nešto naučiti, dobro se zabaviti i što je najvažnije, uživati u igri. Možda vam opet bude trebala mala pomoć mame ili tate, ali ne brinite, svaka igra u društvu je zabavnija!

Otiskivanje dlanova i stopala

Potrebne su vam plastične posudice (mi smo koristili plastične tanjure), veliki papir ili hamer papir i tempere.

U svaki tanjur stavite drugu boju, papir stavite na pod, možete ga i pričvrstiti selotejpom za pod da se ne bi pomjerao.

Djetetu dajte naloge: ‘Ostavi otisak stopala u žutoj boji!’ ‘Otisak dlana u zelenoj boji!’ ‘Hodaj sitnim koracima!’ ‘Skači kao zec po papiru!’ Ukoliko dijete može razumjeti, možete davati i naloge poput  ‘Ostavi otisak lijevog stopala u plavoj boji!’, ‘Ostavi otisak desnog dlana u crvenoj boji!’ Možete ostaviti više otisaka dlana po redu i zatim brojati prste, učiti boje…

Ovo je aktivnost koja kroz igru potiče slobodno i stvaralačko izražavanje, unosi vedro raspoloženje, pozitivno djeluje na finu i grubu motoriku i razvoj perceptivnih sposobnosti. Zabavite se 🙂

Izvor: Zbirka igara i aktivnosti NVO Pedagoški Centar Crne Gore, Podgorica 2016.




Lopte od limuna

Gotove „igračke“ već imate u svojoj kuhinji i one čekaju da ih vidite u novom svjetlu.

Treba vam:

  • kanta
  • papirnata vrećica
  • nekoliko agruma kao što su naranča, limun, mandarina…

Priprema:

  • iznesite voće i dajte djetetu kantu
  • stavite papirnatu vrećicu ili kutiju na pod s otvorenom stranom prema djetetu.

Što dijete može raditi s loptama od agruma?

Kroz ovu aktivnost dijete može imenovati(prepoznati i nazvati ih imenom, možda s vašom pomoći),brojati(stavljati agrume u kantu pritom brojeći, tako da nijedan ne ostane ispod namještaja),poredati ih po veličini ili grupirati prema boji, kotrljati(sjediti na podu i kotrljati voće u kantu ili papirnatu vrećicu, sjesti nasuprot suigraču i međusobno se dodavati)….

Koristi od ove aktivnosti:

Slaganje voća u red jača sposobnost razvrstavanja i nizanja. Pogađanje o kojoj vrsti voća se radi, bez gledanja, jača taktilno prepoznavanje i vizualizaciju. Igrajući ove igre s prijateljima dijete razvija komunikaciju i društvene vještine. Ciljanje i kotrljanje voća jača osnovne vještine pokretanja oka za fokusiranje i praćenje kao i složeniju koordinaciju oka i ruke.

Izvor: Aktivnosti za djecu s teskoćama , Carol Stock Kranowitz


Igre memorije

Kako bi sami izradili memory kartice potrebno vam je: hamer papir, škarice i flomastere.

Izrežite nekoliko pari jednakih kvadratića hamer papira, na kvadratiće jednake veličine po želji možete upisivati slova, brojke ili može dijete nacrtati neke predmete, bitno je samo da ima dvije jednake sličice. Nakon što ste uspješno izradili svoje memory kartice, zaigrajte.        Svaki put kad dijete podigne karticu upitajte ga što vidi na toj kartici, prilikom pronalaska dvije iste sličice one se sklanjaju iz igre i nastavlja dalje

Osim što je igra zabavna, vrlo je i korisna jer njome dijete proširuje vokabular, razvija mogućnost zapažanja, uvježbava koordinaciju između pokreta ruku i oka i pamćenja.

Izvor: http://www.skolskiportal.edu.me



IZ UREDA STRUČNE SLUŽBE

Poštovani roditelji,

ovaj tjedan vam želim predstaviti vrlo korisnu aplikaciju za rad s djecom s poteškoćama komunikacije. Iako vrijeme boravka za ekranom treba kod djece pokušati smanjiti na minimum, ono vrijeme kad su na ekranu možemo iskoristiti za učenja.

Aplikacija ICT-AAC Komunikator pogodna je za rad s djecom koja značajno odstupaju u pogledu razvoja komunikacije i posljedično jezika: opće razvojno kašnjenje, poremećaji iz autističnoga spektra, poremećaji socijalne komunikacije, skupina s kašnjenjem u jezičnome razumijevanju i/ili govoru, te s razvojnom apraksijom i motoričkim oštećenjima.

ICT-AAC Komunikator nudi mogućnost slaganja i prikaza više ekrana sa simbolima (sličicama)  kroz koje se može kretati ”listanjem”. Dodirom slike simbola na ekranu aplikacije također se čuje i odgovarajući zvučni zapis. Uz zvučni zapis, svakom simbolu pridružen je i odgovarajući tekst koji se može prikazivati ispod slike simbola, ovisno o postavkama aplikacije. Dugim pritiskom slike simbola, korisniku se otvaraju mogućnosti slaganja željenog redoslijeda simbola te opcija zaključavanja. Na taj način slike možete složiti po logičnom rasporedu, koristiti ih kao poticaj za priču ili kao raspored aktivnosti za taj dan. Listajući sličice dijete uči različite pojmove, usvaja govor, a kasnije su i poticaj za razvoj prepričavanja.

Aplikacija je besplatna i preuzima se na vašem mobilnom uređaju/tabletu u Trgovina Play i sl. aplikacijama.

U postavkama aplikacije nudi se mogućnost prilagodbe broja simbola prikazanih na jednom ekranu odnosno stranici aplikacije što izravno definira i veličinu svakog simbola na ekranu. Uz standardni skup simbola, aplikacija omogućuje dodavanje vlastitih simbola putem postojećih fotografija na pokretnom uređaju ili fotografiranjem integriranom kamerom uređaja. Dakle, sami možete snimati fotografije i ubacivati ih u ovu aplikaciju. Npr. možete fotografirati članove obitelji te pomoću slika učiti imena članova, odnose u obitelji i sl.  Pri postupku dodavanja vlastitog simbola korisnik unosi njegov pisani naziv, dodaje odgovarajući zvučni zapis te takav simbol smješta u željenu tj. odgovarajuću kategoriju. Aplikacija sadrži 1500 simbola kategoriziranih u 22 kategorije. Dostupni su simboli iz tri nekomercijalne galerije simbola (ARASAAC, Mulberry i Sclera)..

Na sljedećem linku možete pogledati i video upute kako koristiti aplikaciju:

https://www.youtube.com/watch?v=UuqE-0kPYAo

Pripremila: psihologinja  Edita Mucić Šutić

Izvor http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/