Nezbrinuta djeca
31. svibnja 2011.
Kruh
14. veljače 2013.

Mlijeko


PEDAGOŠKA GODINA: 2011./12.
PROJEKT :„ MLIJEKO“ - DJEČJI VRTIĆ STAŠEVICA
ODGOJITELJICA: SEKA GNJEČ

Cilj projekta

nam je bio da djeca shvate važnost prvog jutarnjeg obroka-doručka, te da shvate važnu ulogu koju ima mlijeko i mliječni proizvodi u njihovoj prehrani.

Zadaci projekta

U odnosu na cilj postavljeni su sljedeći zadaci:

  • Informirati djecu o važnosti mlijeka i mliječnih proizvoda za naše zdravlje
  • Kroz aktivnosti pridonijeti promjeni stava i učestalijim konzumiranjem mlijeka i mliječnih proizvoda
  • Bogatiti komunikaciju i razvijati dječju spoznaju o važnosti mlijeka i mliječnih proizvoda

Važnu ulogu u prehrani djece predškolskog uzrasta imaju mlijeko i mliječni proizvodi (jogurt, sirevi..) i zbog toga se preporučuje 1-2 čaše dnevno. Samo čaša mlijeka dnevno djeci nudi dovoljno proteina za razvoj i rast djece. Također, mlijeko je bogato i vitaminom D kji je neophodan za apsorpciju kalcija. Međutim, teta Seka i ja smo zamjetile da u skupini imamo djece koja malo ili nedovoljno konzumiraju mlijeko. Znajući da taj problem ne možemo riješiti individualnim pristupom svakom djetetu, započeli smo s projektom: MLIJEKO

Projekt smo započele tako da smo prvo informirale roditelje o individualnim prehrambenim sklonostima i navikama djece. Nismo ostale ravnodušne na situaciju za vrijeme najvažnijeg prvog jutarnjeg obroka djece i nedovoljnog konzumiranja mlijeka. Osjećale smo se odgovorne za to koliko će dijete pojesti i kako će se hraniti dok je u vrtiću. Željele smo prvo ostvariti povezivanje s roditeljima, jer njihov pozitivan pristanak i razmjena informacija bio j prvi korak k ostvarivanju projekta.

Bilo je bitno s djecom razgovarati o doručku, o hrani koju jedu i piću koje piju. Pokušale smo ih informirati o važnosti zdravih namirnica. Počele smo širiti i bogatiti dječji rječnik (protein-važan za rast i razvoj, vitamin D- kalcij). Također so proširivali znanje o prirodi i životinjama i došli do spoznaje da svi sisavci piju mlijeko, pa tako i mi. Počeli smo prikupljati razne sličice o mlijeku i mliječnim poizvodima, te ih lijepili u album koji smo nazvali „ZDRAV DORUČAK“. Prikupljali smo i čaše od jugurta, mlijeka , sirka, maslaca i drugih proizvoda za našu trgovinu gdje su se djeca svakodnevno igrala. Posebno im se svidio dio o sisavcima, pa smo na kraju imali i album gdje su bile razne sličice životinja koje hranu svoje mlade, a i djeca su donosila svoje slike kad su bila mala gdje ih je mama dojila.

Naša teta kuharica nam je pomola u pripremi raznih jela. Tako smo s djecom prvo pravili puding. Okupili smo se svi oko stola i promatrali tetu dok je usula puding u mlijeko.
Nakon toga su sva djeca promješala i s nestrpljenjem čekala da teta kuharica skuha puding. Prvo smo pričekali da se malo ohladi i pojeli ga. Svi smo se složili kako je naš puding puno ukusniji od kupovnog, a i puno zdraviji. Kako se djeci svidjela ta aktivnost odlučili smo se za još pothvata u spravljanju raznih namirnica. Tako smo svi u spravljanju kolača razvlačili tijesto, ali doznali da u kolač također ide mlijeko. Pravili smo i jogurt, puru, čokoladno mlijeko, čokolino. Na kraju je stigao i sladoled na oduševljenje sve djece. Primjetili smo prve veće promjene na djeci. Djeca razgovaraju te izmjenjuju informacije, prave razna jela doma s mamama u kojima veliku važnost ima mlijeko. Za doručak većina djece uzima dvije čaše mlijeka. Mlađa djeca na naše oduševljenje piju pola čaše pomoću slamke. Vidjevši da nam je projekt uspio, organizirale smo igru „POGODI PO OKUSU“. Djeca su trebala pogoditi što piju; mlijeko, kakao, jogurt...

Vidjevši dječji interes za ovu temu, te aktivno sudjelovanje odlučile smo kontaktirati mliječnu industriju DUKAT za naš projekt. A također smo svojoj grupi dali ime DUKATIĆI zbog važnosti zdrave prehrane u najranijoj dobi.


Kraj našeg projekta bio je posjet seoskom domaćinstvu-odnosno seoskim životinjama koje daju mlijeko. Tako su djeca vidjela kravu, kozu, ovcu, te njihove mlade janje, tele, kozle. Moram napomenuti kako djeca na samom početku nisu znali razlikovat životinje. No, i nakon izleta nastavili smo pričat o životinjama koje smo vidili i koje nam pomažu da dobijemo mlijeko. Te smo izrađivali ovcu od vune, crtali...

Zapažanje odgojitelja:

Uspjele smo ostvariti cilj projekta. Djeca su naučila zašto je važno jesti prvi obrok i što on znači za nihovo zdravlje. Oduševljene smo bile rezultatima koje smo postigli na kraju projekta kad smo vidjele koliko djece pije mlijeko. Čak i ona djeca koja ga nikad do sad nisu pila, sad su znali popit pola čaše sa slamkom. Suradnja sa roditeljima je bila odlična. Zajedno smo surađivali u izmjeni informacija, jer bez njihove pomoći nebi ni mogle započeti ovaj projekt. Roditelji su pomagali i djeci bilo u prikupljanju ili učenju nekih jela koja se kuhaju sa mlijekom.

2011./12.

Važnu ulogu u prehrani djece predškolskog uzrasta imaju mlijeko i mliječni proizvodi