Glazba
17. srpnja 2020.
Sigurnije škole i vrtići
18. srpnja 2023.

Projekt " GLAZBA "


PROJEKT "GLAZBA" - DJEČJI VRTIĆ PLOČE
SKUPINA: Vrtićka 7 - ŠKOLJKICE
ODGOJITELJICA:ANASTAZIJA MUSULIN
VRIJEME PROVOĐENJE PROJEKTA: pedagoška godina 2019./2020.

Zadaci projekta

  • Istraživanje zvuka
  • Usvajanje ritma i takta
  • Upoznavanje nota
  • Upoznavanje s novim instrumentima
  • Omogućiti svakom djetetu doživljaj s glazbenim instrumentima
0021

VREDNOVANJE:

Kroz razne aktivnosti djeca su u sebi probudila interes za otkrivanjem zvukova, igrali su se otkrivanja, pronalazak glazbe, i razvijali slušne sposobnosti, te lakše prepoznavanje glazbe i njene ljepote.

Kod djece se zapaža veliki interes za sve aktivnosti. Djeca iskazuju inicijativu u organiziranju glazbenih igara. U Glazbenom kutiću djeca su se izmjenjivala na instrumentima, svirala, stvarala male bendove, međusobno se dogovarala tko će biti pjevač, tko plesač, a tko će svirati pojedini instrument, istraživali su zvuk, izražavali se pokretom, izražavali svoje misli i emocije. Razvijaju pozitivnu energiju, a ozračje u grupi je vedrije, veselije te djetetu pomaže u razvoju osjećaja sigurnosti i samopouzdanja. Djeca zajedno organiziraju nastupe, te se oslobađaju od straha od nastupa i stječu veće samopouzdanje. Uz pomoć literature, pripremljenih slika, časopisa, aplikacija zajedno smo istraživali o glazbenim instrumentima te se polako upoznavali s nazivima i karakteristikama pojedinih instrumenata.

Naučili smo puno novih pojmova: vrste instrumenata-glazbala s tipkama, glazbala sa žicom, puhačka glazbala, što su to zvukovi, što proizvodi zvuk, što je to modalitet-jačina-tempo...

U glazbenom centru igra je postajala sve konstruktivnija i bogatija. Djeca su surađivala, komunicirala te razvijala osjećaj pripadnosti u skupini. Naučili smo da pjevanje zapisujemo pomoću nota. A crtovlje je mjesto gdje žive note. Postoji pet katova, odnosno crta. U najnižem je niski ton, a na najvišem katu je visoki ton. Zajedno smo crtali note i crtovlje. Osim nota upoznali smo se s pojmom tempa. Naučili smo da postoji ADANTE-sporo i ALEGRO-BRZO te smo naučili još što je to DINAMIKA. Djeca su također naučila kroz pjesmice i plakat što u melodiji znači pauza i kako je označavamo.

MALO DJEČJIH IZJAVA
TONI:
„Tete bilo mi je odlično kad sam bio roker, svirao sam i pjevao“
UNA:
“Meni se jako svidio mikrofon“
TONI:
„Naučio sam da je violina napravljena od konjskog repa“
LEA B.:
“Note pomažu da se može svirati“
NIKO:
“Dok slušam operu podsjeća me na himnu“
TONI:
“Još nisam skroz naučio, pa mi je malo teško svirati mandolinu“
ELENA:
“Mandolina je slična gitari“
IVA:
“Harmonika je ista kao klavir“
TONI:
“Trzalački instrument je mandolina“
NIKO:
“Harmonika je puhački instrument s tipkama“
TONI:
“Harmonika je tete disački instrument, kad je vrtiš ona diše i tako sviraš“
LEA:
“Violina je najmanji puhački instrument“
NIKO:
“Tete, najmanji gudački instrument je violina“
ELENA:
“Nacrtala sam glazbenu školu, ovo je učiteljica koja djecu uči note, kao u onoj knjizi“

pedagoška godina 2019./2020.

Naučili smo puno novih pojmova: vrste instrumenata-glazbala s tipkama, glazbala sa žicom, puhačka glazbala, što su to zvukovi, što proizvodi zvuk, što je to modalitet-jačina-tempo…