Program za djecu s poteškoćama – aktivnosti u listopadu 2020.

Aktivnosti za darovite – listopad, 2020.
5. studenoga 2020.
Informatika – aktivnosti za listopad 2020.
11. studenoga 2020.

listopad, 2020.


Tijekom listopada u skupini Veseli vlakić odvijao se niz aktivnosti koje je pripremila odgojiteljica Marina Kuran.


Naziv aktivnosti: Senzorna boca

Cilj aktivnosti: Poticati razvoj taktilne i vizualne percepcije

Opis aktivnosti: Senzorna boca je poticaj koji djetetu možemo ponuditi od najranije dobi, te se  na taj način potiče stjecanje iskustva dodirom i vidom.



 

Potrebni materijal za navedenu aktivnost je prije svega plastična boca (radi sigurnosti djece). U nju je moguće kombinirati različite materijale. Mi smo konkretno koristili kombinaciju tekućih sastojaka (voda, ljepilo, ulje) i krutih sastojaka (šljokice, konfete). Pri navedenom je potrebno obratiti pažnju na kemijski sastav određenih elemenata. Moguće je koristiti  i druge materijale poput šampona, različitih gumba, igračka i slično.  Postupak izrade boce su različiti, no jedan on načina jest da u plastičnu bocu ulijemo do pola baby ulje, zatim dodamo šljokice i obojenu vodu, te pričvrstimo čep od boce (trakom ili silikonskim ljepilom).

Navedenu aktivnost je moguće  poticati u  svim dobnim skupinom. Moguć je i daljni razvoj aktivnosti u istraživačkom smjeru, na način da se istražuju  teme poput magnetizma, polariteta, gustoće materijala i slično. Također je moguće koristiti i staklene boce, te pomoću razlika u količni tekućine u boci istraživati zvuk.

Literatura:




Maleno dijete koje se posve samo služi rukama jači je karakter.

Maria Montessori, Duh koji dijete upija

Najapstraktnije ideje poput onih o vremenu i prostoru stvara duh uz pomoć kretanja.  Ono je poveznica između duha i vanjskog svijeta.

Maria Montessori, Znanstvena pedagogija, Dijete



Naziv aktivnosti: Pokretne pjesme s pjevanjem

Cilj aktivnosti: Potaknuti izražavanje glazbe putem pokreta

Opis aktivnosti:


Glazbene sposobnosti rano se pokazuju, čak i fetus reagira na vanjske zvukove i ritmičke podražaje, a djeca u prvom tjednu života mogu razlikovati visinu tona. Pri organiziranju glazbenog poticanja valja djeci osigurati stjecanje ključnih glazbenih iskustava, a to su istraživanje glazbe, uporaba glazbenih elemenata, stvaranje i izvođenje glazbe (Starc, 2004).

Pokret uz glazbu djeci omogućuje slobodno i vlastito izražavanje. Djeca vole aktivnosti s glazbom, osobito  pokretne igre s pjevanjem (neke koje provodimo svakodnevno: Brzi vlak, Ram sam sam ). Na slikama je prikazano kako djeca pjevaju i izvode razne pokretne igre, a jedan  dječak se nalazi u sredini kruga i izražava vlastiti glazbeni doživljaj. Često koristimo promjene dinamike i tema što produljuje vrijeme trajanja aktivnosti.

Literatura:

  • Herrmann, E. (2017). 100 aktivnosti prema metodi Montessori: kako pratiti dijete u njegovu otkrivanju svijeta? Zagreb, Mozaik knjiga.
  • Starc, B. i sur. (2004). Osobine i pishološki uvjeti ravoja djeteta predškolske dobi – priručnik za odgojitelje, roditelje i sve koji odgajaju djecu predškolske dobi. Zagreb, Golden marketing – tehnička knjiga.


Prebacivanje iz posude u posudu

 

Pomoćnica u skupini Ana Marija Hrsto pripremila je aktivnost za razvoj motorike djece.

Materijal: dvije posude, kukuruzna krupica, plastična žlica.

Cilj aktivnosti: razvoj motorike šake.

U jednoj posudi pripremljena je kukuruzna krupica, a u drugoj ne. Zadatak za dijete je plastičnom žlicom prenijeti kukuruznu krupicu u drugu posudu.



Naziv aktivnosti: lijepljenje sitnih materijala

Pripremila Ana Medak

Materijal:

  • Tvrdi karton
  • ljepilo
  • suhe mahunarke (grah, leća, kukuruz…), šljokice, sitni komadići papira