
Čitaj mi
18. kolovoza 2021.“Tratinčice emotinčice”
PEDAGOŠKA GODINA: 2024./25. god
PROJEKT :„Tratinčice emotinčice“
SKUPINA: Mješovita jaslička skupina Tratinčice (1.- 4.godine)
ODGOJITELJICE: Monika Ćulum i Viktorija Vuković
Ciljevi projekta
- Prepoznati i imenovati osnovne emocije kod sebe i drugih
- Usvajanje društveno prihvatljivih načina izražavanja emocija
- Poticanje razvoja empatije
Poticaj
Projekt je potaknut neprihvatljivim načinima izražavanja emocija – griženjem i udaranjem u situacijama ljutnje. Zbog toga djeca često traže pomoć i utjehu odgojitelja te im to ometa igru i druženje u skupini, ali i osjećaj sigurnosti i pripadanja. Također smo primijetile da u tim situacijama djeca ne znaju imenovati svoje i tuđe emocije (ili neverbalno adekvatno reagirati) što otežava rješavanje sukoba.
VREDNOVANJE
Kao ishod mnogobrojnih aktivnosti djeca samoinicijativno govore ili pokazuju kako se osjećaju oni ili njihovi prijatelji. Ako netko plače, govore ili pokazuju da je tužan i žele znati što mu je. Također to rade i za druge tri osnovne emocije. Manja, neverbalnija djeca prepoznaju emocije i na njih reagiraju izrazima lica i tijela, pružanjem ili traženjem utjehe, traženjem pomoći odgojitelja (fizičkim kontaktom, plačem...), gestikulacijama. Verbalna djeca imenuju emocije i govore kako se osjećaju i što žele. U sukobima pregovaraju i raspravljaju, ali se fizički ne sukobljavaju. S obzirom na malu dob djece uočile smo visok stupanj uspješne regulacije emocija nakon provedenog projekta.
Može se primijetiti i pozitivan pomak u razvoju empatije – djeca bez potrebe za odgojiteljskim usmjeravanjem pomažu prijatelju (obući tenisice, ustati ako padne, obrisati nos, dati bočicu ili dudu, zakopčati jaknu...), upozoravaju odgojitelja na emocije druge djece i tješe prijatelja zagrljajem kada je uplakan i tužan.
U skupini više nema griženja, a neprihvatljivo rješavanje sukoba je svedeno na minimum. Djeca se znaju zauzeti za sebe, ali da time ne povrijede drugoga i njegovo pravo na sigurnost. Time su usvajala odgovorno ponašanje u odnosu na druge i svoju okolinu. Upoznavanjem načinima upravljanja emocijama djeca su stjecala vještine i vrijednosti potrebne za život u demokratskom društvu (odgovornost, empatija, tolerancija, nenasilno rješavanje problema, pregovaranje i suradnja).
U našoj skupini nakon provedbe projekta vlada ozračje veće sigurnosti i demokracije, a svakodnevna kvaliteta života je poboljšana što se očituje kroz zajedničku igru i druženje te pomaganje i suradnju.
Roditelji su podijelili iskustva te ukazali na to da vide promjene u ponašanju djece – ponajviše u tome da djeca imenuju i objašnjavaju svoje i tuđe emocije te posljedično tome više uvažavaju i potrebe drugih te imaju manje neprihvatljivih načina izražavanja ljutnje.