Program za djecu s poteškoćama – aktivnosti u prosincu 2020.

Glazbeni program – aktivnosti za prosinac 2020.
14. siječnja 2021.
Aktivnosti za darovite – prosinac, 2020.
14. siječnja 2021.

prosinac, 2020.


Naziv aktivnosti: Taktilna slikovnica

Cilj aktivnosti: Poticati razvoj vještine slušanja i razgovaranja

Opis aktivnosti:

Svjesni smo značenja govorne komunikacije u svakodnevnom životu , te ona obuhvaća sve aspekte razvoja (Andrešić i sur., 2010). Korištenje slikovnice ima višestruke pozitivne ishode za cjelokupni razvoj djeteta. Osim što potičemo pozitivne stavove prema knjizi, čitanju i knjižnici, istovremeno potičemo razvoj govora, mašte, pamćenja i kreativnost. Tijekom navedene aktivnosti naglasak je na međusobnoj suradnji. Dakle, navedna aktivnost za djecu može imati različite odgojne ciljeve: poticanje taktilnog osjeta, poticanje govornih vještina, razvoj jezika.

Taktilnu slikovnicu je moguće i samostalno izraditi, od različitih vrsta materijala (filc, karton,vuna i sl.). U početku je moguće izraditi slikovnicu s osnovnim pojmovima (auto, mama) ili temama (boje, brojevi, životinje), zatim je moguće naknadno slike obogatiti s govornim iskazom. Sposobnost da jasno obrađujemo dodirne osjete vrlo je važna , ne samo radi vizualnog razlikovanja, već i radi sposobnosti učenja, emocionalnih vještina i društvene sigurnosti ( Stock Kranowitz, 2018).




Naziv aktivnosti: Glazbeno izražavanje

Cilj aktivnosti: Poticati razvoj sposobnosti doživljavanja i izražavanja glazbe

Opis aktivnosti:

Tijekom kraćeg glazbenog programa djecu se potiče na izražavanje putem pokreta, te na pjevanje (spontano i prema modelu). Tijekom navedene aktivnosti djeca pjevaju pjesme božićne tematike, te na određene dijelove pjesme sviraju uz pomoć udaraljki. Naglasak je na usklađenosti ritma i pokreta. Glazba ima moć opuštanja i pruža mogućnost svakom djetetu da se izrazi na sebi primjeren način.




Naziv aktivnosti: Manipuliranje obručem

Cilj aktivnosti: Poticati razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima

Opis aktivnosti:

Korištenje u obruča u početku može uključivati jednostavne ponavljajuće radnje poput vrtnje obruča, promatranje kretanja obruča, dodavanje obruča i sl.

Aktivnost s obručem je moguće nastaviti tako da postavimo obruče u krug te da svako dijete pronađe vlastiti obruč. Kako bih aktivnost dobila dodatnu dimenziju koja potiče slušnu obradu informacija u atkivnost možemo uključiti bubanj, drvene udaraljke ili sl. Polako i ritmično pjevušimo verbalne upute djetetu (Stavite ruke na glavu, Stavite ruke u obruč, Stavite pete u obruč i sl.). Nakon svake upute udarimo po glazbalu, te pazimo da ostavimo dovoljno vremena da djeca stignu promijeniti svoj tjelesni položaj. Kako bih potaknuli sposobnost razumijevanja prostornih odnosa možemo koristiti različite prijedloge – na, prijeko, ispod, kroz, pored itd.

 

 

Pripremila: Marina Kuran

 


 



Naziv aktivnosti: vježba pincetnog hvata
Potrebno: pincete ili hvataljke, posude, razni sitniji predmeti: dugmići, pomponi, kesteni, lego kockice…

Prenošenjem sitnih predmeta hvataljkom dijete istražuje i vježba pritisak koji je potrebno proizvesti prstima radi obavljanja određenog zadatka. Dobro svladan pincetni hvat je jedan od preduvjeta za kasnije pravilno držanje olovke.

Djeca su hvatačem za led prebacivala pompone u za to predviđene čaše po bojama i kestene iz jedne posude u drugu. Istovremeno smo brojali kestene, opisivali pompone, pričali, svi su htjeli sudjelovati i dobro smo se zabavili.

Izvor: www. djecji-vrtic-tintilinic.hr

Pripremila: Ana Medak




Naziv aktivnosti: Memory s božićnim motivima

U ovom blagdanskom mjesecu izradili smo božićnu memory igricu (pamtilicu. Na sličicama su se našle kuglice raznih oblika i boja, snjegovići, sobovi, djedice, sobovi, saonice… Kroz igru   djeca razvijaju kritičko mišljenje, jezik i komunikacijske vještine, socijalnu i emocionalnu inteligenciju. Maštom i kreativnošću omogućava djetetu da nađe put do pobjede. Igra pospješuje koncentraciju i pamćenje.




Naziv aktivnosti: Taktilni baloni

 

Dijete doživljava svijet igrom i osjetilima. Najbolji način za stjecanje znanja i iskustva je preko osjetila (dodir,vid,sluh, njuh,okus). Bogata senzomotorička simulacija potiče samokontrolu, regulira emocionalna stanjasmanjuje frustracije.

MATERIJAL:

1.baloni

2.sol, kava u zrnu, riža, grah, leća…

POSTUPAK IZRADE:

Napuniti balone materijalima po želji, u svaki balon jednu vrstu materijala, možete i istraživati miješajući materijale npr. brašno i vodu. Prilikom punjenja balona koristili smo lijevak ili prerezanu plastičnu bocu. Čvrsto svezati balone.

 

Pripremila: Sanja Dodig