Nezbrinuta djeca
31. svibnja 2011.

Osjetila


PEDAGOŠKA GODINA: 2010./11.( travanj / svibanj )
PROJEKT :„OSJETILA“ - DJEČJI VRTIĆ STAŠEVICA
ODGOJITELJICA: SEKA GNJEČ

Cilj projekta

Cilj projekta bio je djeci približiti osjetila.

Zadaci projekta

U odnosu na cilj postavljeni su sljedeći zadaci:

  • osvjestiti razliku između organa za osjetila i osjetila
  • upoznati djecu s ulogom organa za osjetila
  • upoznati djecu s ulogom osjetila u svakodnevnom životu
  • ukazati djeci na međusobnu povezanost osjetila
  • razvijati spoznaje o čuvanju i njegovanju organa za osjetila
  • poticati razvoj osjetila.

Projekt je započeo roditeljskim sastankom na kojem sam roditelje informirala o ideji projekta i zamolila ih za suradnju i pomoć.
Tako smo krenuli od uha, oka, nosa, jezika...
S obzirom da su izrazi s kojim smo se susretali dosta teški krenula sam od toga da djeci približim takve izraze po određenom ključu. Pa smo tako utvrdili da se oto – odnosi na uho, oftal – oko, rino – nos ...
Za upale dodajemo nastavak – itis, za aparat kojima se vrši pregled – skop, samim tim pregledi – skopije...
Naučili smo puno novih pojmova – kratkovidnost, dalekovidnost, ovojnica, rožnica, daltonist, Braillovo pismo, Eustahijeva cijev ...

Dječje izjave

Rafael
„Moja sestra ima bol u uhu. “
Marko
“To ti se zove otalgija.“
Kristijan
„U restoranu ćemo uključiti sva osjetila. “
Marko
„U mrežnici nastaje naopaka slika, ali mi ne vidimo naopako jer mozak naredi da je vidimo ispravnu.“
Petra
„Ja tatu svaku večer učim osjetila.“

Fotografirali smo organe za osjetila, crtali organe i njihove dijelove, modelirali plastelinom, izrađivali naočale od kartona... pričali pričice o raznim događajima vezanima za naš projekt.

Naučili smo osnove znakovnog jezika i svako je dijete znalo pokazati kako se zove. Kristijanov nam je tata na kartonu rupicama napravio Braillovo pismo što je djeci bilo jako zanimljivo. Izradili smo i album sa svim materijalima koji se tiču preventive i liječenja.

Posjetili smo i obližnji restoran u kojem smo kušali hranu koja je taj dan bila na meniu (divljač u saftu, riba...), a nas su posjetile medicinske sestre Julija i Ivana, učiteljica, doktor Piskač, pedagoginja te ravnateljica vrtića kako bi vidjeli i čuli što smo sve naučili i zajedno neke stvari ponovili. Markov tata je bio s nama i kamerom snimao što smo radili u vrtiću i restoranu.

Izmišljanjem zagonetnih situacija poticalo se djecu na razmišljanje. Na primjer: netko je išao cestom i izgubio se. Kako može znati gdje se nalazi? Što će čuti, namirisati?...

Vezivanjem očiju nastojali smo prepoznavati oblike, veličine, teksturu, stanje (tekuće, kruto, plinovito ...). Također smo razgovarali o važnosti zaštite organa za osjetila te o posljedicama koje bi svatko od nas pretrpio kada ne bi imali zdrava osjetila.

Naš smo projekt završili probavanjem razne hrane u vrtiću i tako nastojali povezati sva osjetila.

2010./11.( travanj / svibanj )

Situacija u kojoj djeca u grupi jedu jabuke i u kojoj jedan dječak poliže prste i kaže da prsti imaju okus na jabuku bila je poticaj ovom projektu.