Roditelji

Roditelji u vrtiću

Suradnja obitelji i vrtića vrlo je važan preduvjet optimalnog razvoja i odgoja djeteta u institucionalnom kontekstu. Polaskom djeteta u vrtić roditelji i odgojitelji postaju suradnici na zajedničkom zadatku skrbi,  njege, odgoja i obrazovanja djeteta.
Dobrom suradnjom svi dobivaju. Građenje profesionalnih suradničkih odnosa s roditeljima put je prema:

  • razvoju partnerstva u podržavanju kvalitetne komunikacije usmjerene na dobrobit djeteta
  •  rješavanju problema vezanih za odgoj i razvoj
  • poticanju aktivnog sudjelovanja roditelja u realizaciji programa
  • osnaživanju roditeljske kompetencije stjecanjem znanja i vještina potrebnih za odgoj djece u obitelji
Roditelj ima pravo
  1. znati kako njegovo dijete zadovoljava svoje potrebe u vrtiću ( odgojiteg ga informira o ponašanju i razvoju djeteta
  2. dobiti uvid  u funkcioniranje vrtića i rad odgojitelja
  3. biti informiran o odgojnim i zaštitnim mjerama i postupcima>
  4. pratiti razvoj i napredovanje djeteta u suradnji s odgojiteljima i stručnim suradnicima vrtića
  5. dobiti stručnu pomoć u ustanovi ( ravnateljica, psihologinja, pedagoginja, zdravstvena voditeljica, odgojiteljice), u cilju što boljeg napredovanja djeteta
  6. aktivno sudjelovati u životu i radu vrtića putem različitih aktivnosti s djecom i odgojiteljima ( akcije prikupljanja ili izrade didaktičkog materijala, boravak u vrtiću u vrijeme prilagodbe, sudjelovanje u dječjim projektima, pratnja djeci tijekom posjeta ili izleta, zajedničkim igraonicama, radionicama, druženjima sa djecom i odgojiteljima…)

Zbog svega ovoga vrlo je važno da odgojitelji i roditelji u međusobnu suradnju ulažu mnogo povjerenja, otvorenosti, tolerancije, objektivnosti i spremnosti za uvažavanje osobnih i profesionalnih kompetencija, usklađivanje odgojnih utjecaja i zajedničko rješavanje problema u razvoju i odgoju djeteta.

KADA BIH PONOVO MOGLA ODGAJATI SVOJE DIJETE
Diane Loomans, « Punim samopoštovanjem naprijed »

DJEČIJI MEMORANDUM RODITELJIMA

  • Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.
  • Nemojte se bojati biti strogi. To mi se sviđa. Pokazujte gdje mi je mjesto.
  • Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.
  • Nemojte biti nedosljedni. To me zbunjuje i tjera me na to da pobjegnem od svake obveze.
  • Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje pa ću izgubiti vjeru u vas.
  • Nemojte vjerovati mojim provokacijama kad govorim i činim stvari samo da vas rastužim. Mogao bih pokušati doći do još koje "pobjede".
  • Nemojte se previše žalostiti kad kažem da vas mrzim. Ne mislim ozbiljno, ali bih htio da vam bude žao zbog onog što ste mi učinili.
  • Nemojte da se osjećam manjim nego što jesam. Zbog toga ću glumiti "velikog lafa".
  • Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam. Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas početi doživljavati kao sluge.
  • Nemojte me ispravljati pred drugima. Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.
  • Nemojte da imam osjećaj kako su moje pogreške zapravo grijesi: Moram naučiti griješiti, a da se ipak ne osjećam zlim.
  • Nemojte stalno prigovarati. Ako to budete radili, morat ću se početi praviti gluh. Nemojte zahtijevati objašnjenja za moje ponašanje. Ponekad zbilja ne znam zašto sam nešto učinio.
  • Nemojte me štititi od posljedica. Moram učiti na iskustvu.
  • Ne odbijajte me kada tražim odgovor na normalna pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da ću prestati ispitivati, a informacije tražiti negdje drugdje.
  • Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrješivi. S takvima je teško živjeti.
  • Ne brinite zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako smo zajedno.
  • Nemojte zaboraviti da ne mogu odrasti bez razumijevanja i podrške - zaslužena pohvala ponekad izostane, ali prijekor nikad.
  • Upamtite više učim od primjera nego od kritike.
  • I pored svega mnogo vas volim. Volite i vi mene...
Preuzeto iz projekta "Health education" USA - Zdravstveno obrazovanje Sjedinjenih Američkih Država
Djeca su nam poslana kao kapi kiše koja dolazi iz duše, kao i bogatstvo i obećanje koje se uvijek mora ispuniti.
Naša je dužnost pobrinuti se da se sve to zaista ispuni.
Maria Montessori

JA SAM UČITELJ

John W. Schlatter