Skupina Pačići – period 11.05.2020 – 15.05.2020.
11. svibnja 2020.
Skupina Zvjezdice – period 11.05.2020 – 15.05.2020.
12. svibnja 2020.

TJEDNI PLAN ZA RAZDOBLJE 11.05.2020 – 15.05.2020.


 

SKUPINA „ŠKOLJKICE“

TEMA: „KUKCI“

Pripremila odgojiteljica: Anastazija Musulin

 

Dragi roditelji,

buđenjem prirode kod djece se javlja velika znatiželja vezana uz životinjski svijet (kukce). Da bi djeca što više upoznala različite vrste kukakca i drugih zanimljivih stvari o njima za ovaj tjedni plan pripremila sam Vam mnoštvo aktivnosti kako bi zajedno krenuli u istraživanje. Cilj ovog tjednog plana je razvijanje prirodoslovnih i matematičkih kompentencija. Zajedno s djecom proučavajte, uspoređivajte, prepoznavajte, imenujte i opisujte kukce.

Želim Vam ugodnu zabavu!

Poticaj: priča Bubamarin čarobni vrt (Nada Landeka)

Tekst priče: http://www.pjesmicezadjecu.com/bajke-i-price-za-djecu/bubamarin-carobni-vrt.html

Zanimljivosti o kukcima: 

Animirani film za djecu:

GLADNA GUSJENICA   https://www.youtube.com/watch?v=w2vGJmkxAuU

PČELICA MAJA   https://www.youtube.com/watch?v=oNurHBAj75U

 

ŽIVOTNO-PRAKTIČNE I RADNE AKTIVNOSTI

  • Razni kućanski poslovi: pomaganje u pripremi jela i kolača, pospremanje, bacanje smeća na predviđeno mjesto
  • Briga o životinjama i biljkama: zalijevanje, hranjenje, briga za rast i razvoj
  • Zajednička izrada predmeta i igračaka

 

UMJETNIČKO IZRAŽAVANJE I STVARANJE

Pjesma: Nije lako bubamarcu https://www.youtube.com/watch?v=Dddhb3yhqWc

Pjesma: Jedan mali pauk https://www.youtube.com/watch?v=jhRyB8cV0-M

Jezična igra: Pogodi tko je?

Potreban materijal: slike kukaca

( video: ) https://www.youtube.com/watch?v=kK-bKzh5u9o)

Opis aktivnosti: Zajedno s djecom pokušajte pogoditi o kojem se kukcu radi, poticati djecu da svakog kukca opišu

Dramatizacija: Mrav i stonoga ( dijete neka nacrta na papiru mrava i stonogu, te zalijepi na drveni štapić)

https://www.nakladabombon.hr/proizvodi-vise/price/proljece-ljeto/stonoga-i-mrav-442

 

RAZNOVRSNO IZRAŽAVANJE I STAVRANJE:

  • Izrada pčelica, bubamara, leptirića od tuljaka
  • Potreban materijal: wc tuljci, kolaž papir, ljepilo, škare, tempere

 

  • NACRTAJ ME!
  • Potreban materijal: papir, flomasteri, drvene bojice

Djetetu možete ručno nacrtati dio kukca te mu zadati zadatak da nacrta drugi dio. Ovom aktivnosti razvija se vizualna percepcija djeteta (uočavanje izgleda kukaca-njihovi oblici, boje, detalji) te kreativnost.



IZRADA GUSJENICE

  • Potreban materijal: tuljci od jaja, tempere, kist, čupava žica, ljepilo, škarice, kolaž papir, flomasteri

 

  • Pripremite tijelo od gusjenice od tuljaka za jaja. Kuglica od stiropora može biti glava. Napravite sitne rupice sa svake strane tijela u koje ćete kasnije umetnuti noge. Također napravite dvije rupice na glavi za ticala. Pričvrstite dijelove tijela vaše gusjenice. Obojite gusjenicu po želji. Kada se tempera osuši zalijepite oči i usta te učvrstite ticala od čupave žice. Izrežite čupavu žicu i povucite kroz rupice na tijelu gusjenice.

 

 

  • Oponašanje kukaca

Djetetu se pročita zadatak, npr.zuji kao pčela ili penji se kao pauk te ga se potiče na isto. Ovom aktivnosti dijete bogati svoju spoznaju o zvukovima i kretnjama kukaca te se kod djeteta razvija kreativnost i motorika.

 

ISTRAŽIVAČKO SPOZNAJNE AKTIVNOSTI

– materijal: povećalo , kartice sa slikama kukaca

 

  • Prošetajte s djecom u obližnju livadu, polje ili dvorište. Ponesite sa sobom povećalo i kartice sa slikama kukaca. Možete malo osluškivati, te pogledati prema nebu ili na tlu. Pokušajte pronaći kukce, djeci mogu pomoći kartice sa slikama da prepoznaju kukce. Pogledajte boje, veličine kukaca, te ih uspoređujte. Pitajte djecu kojih kukaca ima mnogo, a koji su rijetki. Razgovarajte s djecom o staništu kukaca (u zrak-na tlu)
  • Ako nađete pauka, bubamaru, mrava… stavite ih u staklenku. Pustite dijete neko vrijeme da promatra, potom zajedno prebrojite točkice, crtice, šare, noge, potičite dijete da uspoređiva , prepoznaje, imenuje i opisuje kukce. Ponudite dijetetu povećalo, te potičite istraživački odnos prema svijetu.
  • Možete djeci postavljati zagonetke

https://hkls.ru/hr/instagram/zagadki-pro-babochku-pavlinii-glaz-zagadki-pro-nasekomyh-babochku.html

 

RAZNOVRSNE IGRE

  • Memory na temu kukci

Potrebno: karton, sličice kukaca

Opis:  Za izradu memory kartica potrebno je nacrtati ili isprintati 2 ista motiva (kukaca) koja ćete zalijepiti na karton. Potrebno je napraviti barem 10 parova kako bi aktivnost poticanja kognitivnog razvoja započela.

 

  • Umetaljke

Umetaljke su isto jedna od aktivnosti koju djeca vole. Za jednu umetaljku Vam je potrebna kartonska kutija na kojoj izrežete razne oblike. U te otvore djeca umeću predmete tih oblika.

 

MATEMATIČKE IGRE

  • Da matematika može biti zabavna, a učenje jednostavno pokazat će ovi jednostavni primjeri kojima možete svakodnevno djecu podučavati zbrajanju i oduzimanu. Za početak neka to budu brojevi od 1-10, a potom do 20 i više.


SPECIFIČNE AKTIVNOSTI S KRETANJEM

Svakodnevnim vježbanjem zadovoljava se djetetova potreba za kretanjem i potiče se cjelovit razvoj. Tjelovježba ima pozitivan utjecaj i podiže raspoloženje i vedro ozračje. Svjesni kako je vježbanje bitno za razvoj, svakodnevno provodite tjelovježbu i tjelesni.

 

  • Gimnastika: „Požurile ruke male“

http://vrtic-sareni-leptiric.hr/gimnastika-pozurile-ruke-male/

  • „Uhvati-dodaj“ – brzo hvatanje i bacanje loptice sa zajedničkim zadacima
  • „Bacanje loptice u koš“- djetetu postavite koš ispred njega za početak što bliže, potom ga udaljavajte. Dijete neka prvo baca sa dominantnom rukom, potom drugom.
  • „Provlačenje ispod konopa“- visina uža za početak neka bude na većoj visini, potom smanjivajte visinu
  • Vožnja bicikla u prirodi

 

RADNI LISTIĆI I GRAFOMOTORIKA

http://www.maligenijalci.com/radni-listovi/predskolarci/

https://www.artrea.com.hr/onlinegrafomotorika.html