Nagrada „Ivan Filipović“ za životno djelo i godišnje nagrade za rad i rezultate u predškolskom odgoju, osnovnom, srednjem i visokom školstvu, znanstvenom i stručnom radu nosi Filipovićevo ime: učitelja, pisca, osnivača Hrvatskog pedagoško-književnog zbora 1871. godine, urednika časopisa ... Tijekom svog istaknutog učiteljskog rada zalagao se za učiteljevu samostalnost i slobodu u radu, zbog čega su ga kolege nazvale „ocem učitelja“ …
Nagradu „Ivan Filipović“ priprema Ministarstvo prosvjete i obrazovanja , a dodjeljuje Republika Hrvatska za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti , što predstavlja najviše priznanje djelatnicima u odgoju i obrazovanju.
Nagrade za 2015. godinu uručili su predstavnici Hrvatskog Sabora, akademik Željko Rainer, ministar znanosti i obrazovanja, prof. dr.sc. Pavo Barišić i predsjednik Odbora za dodjelu nagrada „Ivan Filipović“ Andro Krstulović Opara. Dodijeljeno je 13 godišnjih nagrada i 2-je nagrade za životno djelo.
U području predškolskog odgoja i obrazovanja godišnjom državnom „Nagradom Ivan Filipović“ nagrađeni su: Marija Jeić (Dječji vrtić Vrbik, Zagreb), dr.sc. Gordana Lešin (Dječji vrtić Milana Sachsa, Zagreb), Seka Gnječ (Dječji vrtić Ploče, Ploče) i Božena Kuštre (Dječji vrtić Trešnjevka, Zagreb).
Na prijedlog roditelja 2009. godine nagrađena je Osobnom nagradom grada Ploča za postignute rezultate u radu s djecom.
Danas, uz rad s djecom, vodi i obiteljsko gospodarstvo te se bavi proizvodnjom eko proizvoda.
Kako bi što bolje prikazali rad naše vrijedne i predane odgojiteljice, sustavnog profesionalca koji se svakodnevno istinski zalaže za napredovanje djece, prenosimo nekoliko crtica iz bogatog životopisa koji je odgojiteljica Seka Gnječ napisala:
„Svoj plan i program rada prilagođavala sam mogućnostima djece, a pokušavala sam iskoristiti njihovu marljivost i prirodnu sklonost određenim aktivnostima i područjima. Zbog velike želje za likovnim izražavanjima djece počela sam ih prijavljivati na likovne natječaje u različitim časopisima. Imali su veliku želju istraživati i učiti o različitim temama koje su ponekad bile i neobične. Veselilo ih je crtanje i slikanje, a posebno rad na drugačijim materijalima i neobičnim zanimljivim tehnikama rada. Bez straha oni su: crtali i slikali na papiru, tkanini, keramici, kamenu, slikali su i crtali kistom, štapićima, čačkalicom, spužvom, drvetom. Šivali su vunu, konop, žicu, izrađivali predmete od: vune, konca , drveta, piljevine, slame , kamena kartona, komušine.
Nagradni likovni natječaji donijeli su i novac koji je utrošen na didaktički i likovni materijal za poboljšanje uvjeta rada. Paketi igračaka su djecu zabavljali, a slatkim paketima su se zasladili. Ipak ono što su djeca dobila svih tih godina nema materijalnu vrijednost i to me potiče na rad svake godine.
Ponekad je iz likovnog natječaja nastao i projekt, pa su djeca ponovno istraživala i obogatila spoznaju novim sadržajima. Priroda oko nas, šuma, rijeka, jezera i polje bili su raj za nas pa sam teme i materijale pronalazila u svojoj okolini. Projekti koje smo radili znali bi započeti od djece, ali i od roditelja. Neki projekti završavali su humanitarnom akcijom, kojom su se radovala i djeca i roditelji.
Roditelji su pravi partneri u radu i istraživanjima i bez njih ne bi mogli postići ono što smo postigli. Sve to uključuje suradnju sa širom i užom lokalnom zajednicom. Posebno bih istakla suradnju u vjerskim događajima u našoj crkvi, što se može pročitati i vidjeti u vjerskim časopisima „Staševicama“. Sve to roditelje veseli i rado sudjeluju u partnerskom odnosu za dobrobit svoje djece. Iz tog razloga tematske kreativne radionice su maksimalno posjećene. Tako izmjenjuju svoja iskustva, druže se s djecom u vrtiću i van njega, u prirodi, sade drveće i biljke, voze prikupljenu pomoć onome kome treba (dom Maestral u Splitu), rade sve ono što je potrebno. „
Brojne su prijave na natječaje na kojima je odgojiteljica sudjelovala s likovnim i projektnim radovima djece svoje skupine koja su se generacijama mijenjala, ali ljubav i spontanost koji je ustrajno poticala i njegovala iz godine u godinu, utkavši u nježno tkanje dječjeg stvaralaštva najfinije niti izražavanja djece, donijelo je vrijedne i dragocjene rezultate.
Ukupno: 53.000 kuna
Svjesni smo da će stvaralačka iskra našu dragu odgojiteljicu i kolegicu i dalje voditi kreativnim putevima stvaranja i poticanja djece na iskazivanje vlastitih interesa i ideja, pridonoseći razvoju kulture dijaloga i boljeg razumijevanja procesa odgoja i učenja djece.
Sanda Zekaj, ravnateljica
Čestitavši ovogodišnjim dobitnicima „nagrade Ivan Filipović“ ministar Barišić je naglasio: “Ovaj svečani trenutak ujedno je i prilika da u ime Ministarstva znanosti i obrazovanja odam i javno priznanje i zahvalnost svima koji su tijekom svoje profesionalne karijere u odgojno-obrazovnoj djelatnosti postigli iznimne rezultate trajne vrijednosti“.
Obrazovanje je nacionalno blago, a kvalitetan i motiviran učitelj čuvar i promicatelj toga blaga te jamstvo uspjeha i napretka u obrazovanju. Učitelj je taj koji ostvaruje poticajno okruženje, prepoznaje i prihvaća potrebe i interese djece, učenika i studenata, nastojeći u njima razvijati i podržavati otvorenost i kreativnost duha i intelekta kako bi se u njihovim najboljim danima pretočili u znanje i vrijednosti koje su okrenute čovjeku, a na dobrobit društva u cjelini.“
Izvor: http://public.mzos.hr/lgs.axd?t=16&id=26282
Na 22. danima predškolskog odgoja u Splitu odgojiteljica Seka Gnječ izložila je svoju prezentaciju pod nazivom “Glagoljica u dječjem oku i sr