Kulturna baština
3. ožujka 2011.
Izgubljena ovca
20. prosinca 2012.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ljudsko tijelo

PEDAGOŠKA GODINA: 2012./2013.
PROJEKT  „ LJUDSKO TIJELO“:
SKUPINA: STARIJA – SREDNJA (ZVIJEZDICE)
ODGOJITELJICA: MONIKA DRUŽIANIĆ

Zadaci projekta

  • saznanja o dijelovima tijela i mjestu gdje se nalaze, izgled organa te funkcija pojedinih organa, funkcija osjetila
  • uočavanje razlika između građe kostiju muškog i ženskog tijela
  • usvajanje novih pojmova i obogaćivanje rječnika
  • približiti i uočiti razliku između pravilne i nepravilne prehrane
  • upoznavanje zanimanja liječnik
  • verbalna komunikacija
  • širenje općih znanja (ranije stečena znanja nadopunjavaju se novima)
  • istraživanje te poticanje na samostalno razmišljanje i logičko zaključivanje
  • poticanje na suradnički odnos (stariji uče mlađe, mlađi pomažu starijima)
  • kreativno likovno, glazbeno i govorno stvaralaštvo

Tijek projekta

Sasvim slučajno u tjednu u kojem sam s djecom planirala obraditi temu  «Ljudsko tijelo» počeo je izlaziti časopis «Moje tijelo» i «Kosturko» (plastična maketa s glavom, trupom i ekstremitetima). Već u utorak jedan je dječak donio prvi dio makete  (glava s gornjom vilicom i zubima) i tako je počeo naš projekt.
Posebno zanimanje djeca su pokazala za kosti, a interes se povećao kada smo zalijepili sliku  Kosturka u naš istraživački centar. Tako smo dobili novog prijatelja visokog 105 cm s njegovih 206 kostiju.
Motivirani čitanjem priče «Čudan stroj – ljudsko tijelo» djeca su upoznala razne  dijelove ljudskog tijela  i njihovu funkciju, izgled organa, oblik, strukturu (mišiće, kosti….) U  daljnjim aktivnostima otkrili smo sve što možemo našim osjetilima, posebno osjetilom okusa i opipa. Tako smo se jednom prilikom u  polukrugu bavili prepoznavanjem, istovremeno tražeći u vrećici «bez gledanja»,  te riječima opisivali  predmet koji smo pronašli.
Nakon toga testirali smo i osjetilo okusa te degustirali maslinu, čokoladu, crveni luk i limun.

Vidjevši u enciklopediji raspored ljudskih organa izradili smo organe od kartona u boji, koje smo zalijepili na našeg čovjeka od papira napravljenog u prirodnoj veličini. Budući da je kod djece zainteresiranost i fasciniranost kostima još uvijek trajala, nastavili smo izrađivati kosti lubanje, rebra, pluća i ruke, trgajući i lijepeći razne oblike tjestenine.

Sljedeći tjedan igra je počela formiranjem novog centra aktivnosti kojeg su djeca nazvala «Naša mala klinika». Djeca su uz pomoć roditelja svakodnevno nadopunjavala centar novom ambalažom lijekova, maski za usta, plastičnim špricama, imali smo čak i stetoskop i rukavice… Djeca su uživala u igri liječnika, «liječeći» svoje pacijente i dijeleći savjete kako ostati zdrav.

Nastavili smo razgovarati o mišićima i zdravoj prehrani. Izradili smo i piramidu zdrave prehrane.

Prikupljajući slikovnice, enciklopedije i članke iz časopisa puno smo naučili i o našem najvažnijem mišiću – srcu. Promatrali smo žile na svom tijelu, tražili puls i mjerili otkucaje srca dok sjedimo i nakon trčanja.

Igra je postajala sve konstruktivnija i bogatija, a različitim oblicima izražavanja djeca su kroz igru učila; usvojeni su novi pojmovi -  arterije, vene, krvotok, stetoskop, dijelovi mozga, osjetila….
Vođeni  interesima  slijed aktivnosti nametao se  sam po sebi….
Znanja stečena ovim projektom bila su odlična podloga za našu daljnju suradnju s psihologinjom vrtića Editom Mucić- Šutić i razgovor o mozgu povodom Međunarodnog tjedna mozga.

" Naša mala klinika "

PLAN PROJEKTA:

  1. ISTRAŽIVANJE:

    • razne enciklopedije o čovjeku i ljudskom tijelu
    • slikovni materijal
    • časopisi
    • maketa ljudskog tijela
    • slikovnica «Čudan stroj – ljudsko tijelo»
    • posjeta liječniku
  2. LIKOVNO IZRAŽAVANJE (raznim tehnikama)

    • crtanje, rezanje, lijepljenje
    • modeliranje glinamolom (maketa mozga) i bojanje mozga
    • trganje i lijepljenje tjestenine za izradu kostiju lubanje, ruku, rebara…
  3. GLAZBENO IZRAŽAVANJE I AKTIVNOSTI S POKRETOM:

    • pjesmice «Zaspalo je uho» i «Higijena» uz pokrete
    • razgibavanje uz imenovanje dijelova tijela
  4. STOLNO – MANIPULATIVNE IGRE:

    • slagalica
    • poklapaljka

Vrednovanje aktivnosti:

Tijekom provođenja aktivnosti potaknut je interes djece koji je bio obilježen visokim nivoom pažnje i koncentracije, čestim zahtjevima za ponavljanjem, postavljanjem pitanja i davanjem odgovora, a prije svega samostalnim zaključivanjem.
Kod djece je došlo do procesa osvještavanja i prepoznavanja vlastitih emocionalnih stanja, kao i emocionalnih stanja svojih vršnjaka, imenovanja organa i njihove funkcije…
Ciljevi i zadaci postavljeni početkom rada u sadržajima aktivnosti u potpunosti su realizirani, reakcije djece na aktivnosti bile su pozitivne i uvelike su pridonijele boljem ozračju u skupini.

ped.god. 2012. / 2013.

Poticati interes kod djece za raznim pisanim materijalima (enciklopedije, slikovnice) te simboličkim igrama i igrama uloga omogući različite oblike izražavanja i što bolje poznavanje ljudskog tijela.