Ljudsko tijelo
9. studenoga 2012.
Vremenski odnosi kroz fotografske sekvence
4. veljače 2013.

Izgubljena ovca

PEDAGOŠKA GODINA: 2012./2013.
PROJEKT "IZGUBLJENA OVCA" - DJEČJI VRTIĆ PLOČE:
SKUPINA: MJEŠOVITA S INTEGRIRANIM VJERSKIM ODGOJEM – «ANĐELI»
ODGOJITELJICA: ZDENKA ŽDERIĆ

Tema projekta

Bliži nam se najveći kršćanski blagdan Uskrs, a tema dobrog pastira približava djeci ljubav i brigu Boga za svakog čovjeka. Dobri pastir bezuvjetno voli i spreman je dati život za svoje ovčice.

Cilj projekta

Zadovoljiti djetetovu najdublju potrebu za ljubavlju; jačati osjećaj povjerenja, pripadnosti i bezuvjetne ljubavi uz Dobrog pastira

Zadaci projekta

Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem i ljubavlju te na temelju iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu

  • odgajati dijete za odgovorno ponašanje u svijetu koji ga okružuje
  • razvijanje osjećaja povjerenja, zahvalnosti i suradnju s bližnjima
  • približiti i uočiti razliku između pravilne i nepravilne prehrane

PLAN PROJEKTA:

  1. TJELESNI I PSIHOMOTORNI RAZVOJ:

    • prikupljanje (sličice životinja, razni materijali: vuna, pamuk…)
    • izrada ( ovaca i Dobrog pastira od različitih materijala)
    • izrada slikovnice
    • izrada križaljki
    • izrada plakata
    • likovna aktivnost: maketa zelene poljane – tehnika: kaširanje
    • izrada ovčica
  2. SPOZNAJNI RAZVOJ

    • pronađi skrivenu ovcu
    • brojanje: koliko ima ovčica u ovčinjaku?
    • pripovijedanje biblijskog teksta
    • posjet seoskom domaćinstvu – promatranje ovčica
    • gledanje projekcija – slajdovi
  3. SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ

    • govorno – misaone aktivnosti (čija je ljubav bezuvjetna . tata, mama, Bog..)
  4. GOVOR, KOMUNIKACIJA, IZRAŽAVANJE I STVARANJA

    • zagonetke: ovca, tor, pastir, vuna…
    • recitacije
    • psalam 23 – Gospodin je pastir moj…
    • dramatizacija – malo kazalište: pastir i ovca
I naše male ruke napraviše

Tijek projekta

Uvodu u projekt prethodio je razgovor o emocijama: sreća, tuga, strah, ljutnja.. Kako se ponekad  osjećamo pokazivali smo izrazima lica i riječima.

Odgovori na pitanje:»Čega se bojimo i kako se tada osjećamo?»

Marin:
«Ja čvrsto zagrlim mamu i tatu da me zaboli.»
Rita:
«Ja se bojim kada sam sama.»
Marin P.:
«Najsigurnije se osjećam uz mamu, tatu i Boga.»

Slijedilo je pripovijedanje biblijskog teksta DOBRI PASTIR, onaj koji se brine za svoje stado i nikada ga ne napušta, a ako bi se slučajno koja ovčica izgubila tražio bi je sve dok je ne bi našao. U daljnjem radu koristila se slikovnica OVCA SE IZGUBILA – IZGUBLJENA OVCA.

Projekt je nastavljen sakupljačkim aktivnostima. Djeca su donosila sličice životinja, prisjetila su se što znaju o domaćim životinjama, a posebno su «obradila»  njima interesantnu životinju za ovaj projekt – OVCU. Odgovarajući na mnoga pitanja: kako izgleda, čime se hrani, kako se glasa, kako se zove njena livada, tko je to PASTIR. Potom su izrađivali ovčice od različitih materijala: vune, vate, papira… Tehnikom kaširanja napravili su pašnjak. zajedno s odgojiteljicom modelirali su izgled pašnjaka. Papir je nanošen u nekoliko slojeva pa su djeca svako jutro provjeravala je li se prethodni sloj osušio  i mogu li nastaviti dalje. Izrađene ovčice od vate rasporedili su po pašnjaku, a svaka je ovčica imala svoje ime. Od različitih materijala napravljen je Pastir.

Djeca su često navraćala u vjerski kutić i spontano se igrala ovčicama.

Na postavljeno pitanje: kako bi se osjećao na mjestu izgubljene ovčice, odgojiteljica je dobila zanimljive odgovore:

Marin P. :
«Ja bih stajao na mjestu dok me pastir ne nađe.»
Mihaela:
«Ja bih tražila pastira.»
Rita:
«Jako puno bih se bojala i žalila bih za ovčicama (prijateljicama).»
Filip:
«Ovčica je shvatila da je pogriješila i da nije trebala otići, osjećala je strah.»
Mihaela:
«Prepala se kada je zapela u trnju da je ne bi pojeo vuk i da ne upadne u neku rupu.»

Tijekom sljedećih dana djeca su ponavljala priče, dodavala travu u ovčinjak da ovčice ne budu gladne, brinuli se o njima.
Nastajale su slikopriče kojima je ukrašen kutić, izrađivale su se i slikovnice, djeca su sam a smišljala tekst, imena ovčicama, crtežima slijedila tijek priče.
Poseban vizualni doživljaj za djecu bio je prikaz u PTT prezentaciji (slajdovi) – priča IZGUBLJENA OVCA.

U likovnom centru djeca su radila ovčice, napravljen je i poster uz korištenje raznih tehnika.
Planirani posjet seoskom gospodarstvu zbog dugog kišnog perioda i blatnjavog terena morao je izostati i nije ga bilo moguće realizirati.

U međuvremenu, vožnja vlakom do Metkovića pružila je djeci priliku u kojoj su u predjelima sela između Ploča i Metkovića vidjela na poljanama stada ovaca koja pasu.

Vrednovanje aktivnosti:

Tijekom projekta družila su se djeca različite kronološke dobi i pomagala jedni drugima te na taj način razvijala povjerenje, zahvalnost i suradnju.
Djeca su bila prožeta osjećajem iskrenosti, spontanosti i divljanja prema pastiru koji su obilježje njegove vjere.

Aktivnim odnosom usvajala su znanja koja su nadograđivala na osnovu doživljenoga.
Roditelji su se aktivno uključili u projekt i u suradnji s njima.

ped.god. 2012. / 2013.

Bliži nam se najveći kršćanski blagdan Uskrs, a tema dobrog pastira približava djeci ljubav i brigu Boga za svakog čovjeka. Dobri pastir bezuvjetno voli i spreman je dati život za svoje ovčice.