Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem i ljubavlju te na temelju iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu
Neka su djeca rekla da su njihovi roditelji već članovi. Nakon upoznavanja, djeca su se smjestila i predložila sam im da pročitamo neku kratku priču. Izbor je pao na priču „Pošla koka na Pazar“. Pažljivo su je poslušali, a onda je uslijedilo pitanje:“Teta, kako životinje mogu pričati?“(Ema). To me potaklo da krenemo s projektom. Basne su inače malo zapostavljene u odnosu na bajke koje se više čitaju i pričaju. Onda su uslijedile vodene kozice, djeca su dugo izbivala iz vrtića, tako da smo s projektom krenuli tek polovicom mjeseca veljače.
Kroz druženje s likovima iz šest basni – „Lisica i roda“, „Lisica i gavran“, „Lav i miš“, „Miševi i mačke“, „Zec i kornjača“, „Cvrčak i mrav“ – djeca su mogla spoznati da svaka basna ima pouku koja je primjenjiva u svakodnevnom životu. Opisivali su životinje, njihov izgled, karakteristike, način života, ali i prepoznavali osobine koje se vežu uz te životinje (lukavost, sebičnost, hvalisavost, lijenost, naivnost, marljivost, upornost...).
Svaka basna bila je popraćena likovnim izražavanjem (crtanje, slikanje, modeliranje) kao i glazbenim aktivnostima (pjesmice u kojima se spominju likovi iz basni). Uz pomoć lutki koje smo izradili od spužve nastale su prave male dramatizacije basni.
U svakodnevnim vrtićkim situacijama starija djeca pomagala su mlađima i onima kojima je pomoć bila potrebna (kod oblačenja za izlazak vani, kod odlaska u WC, kod podjele hrane za vrijeme doručka i ručka, u igri). Spoznali su da je dobro pomagati drugima i da će možda i njima pomoć nekad biti potrebna.
Manje je ruganja u skupini. Evo jednog primjera : Dječak D. kaže „Vidi ga kako se isprljao oko usta kao prasac.“ i nastavi se smijati. Dječak R., koji je sjedio s njim za stolom, rekao mu je: „To ti nije lipo ni smiješno. Kako bi tebi bilo da tebi ne'ko tako kaže.“
Jedan dan u našoj skupini boravila je Cvitina mama Mirela. Družila se s djecom, čitala im basne po njihovom izboru. Ugodno se iznenadila pažnjom i zanimanjem koje su djeca pokazala.
Na kraju projekta ponovno smo posjetili knjižnicu. Djeca su se osjećala opušteno kao da su u vrtiću ili kod kuće. Ugodno su se smjestila, uzimala sama slikovnice i igračke i vraćala ih na njihovo mjesto. Knjižničar ih je pohvalio za pristojno ponašanje.
Literatura: „Zlatne basne“, Marjan knjiga šare
ped. god.: 2014./15.
Kroz druženje s likovima iz raznih basni djeca su mogla spoznati da svaka basna ima pouku koja je primjenjiva u svakodnevnom životu.